Dumt misstag.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #16
    Ursprungligen postat av fengwall
    Jag skulle vilja dela med mig av nåt jag upptäckt nu med de sjuka räkorna........fast de verkligen såg döda ut så var de inte det. Mina låg upp och ner med böjd stjärt och hopdragna ben så jag trodde verkligen de var döda men när jag tittade noga så såg jag att " andningen " ( om man kan säga så...., fläktandet kanske låter närmre..... ) var igång. När jag flyttade över de till det " friska " vattnet så återhämtade de sig. Jag undrar om deet är någon typ av nervgift för räkorna, det såg nästan ut som att de blev förlamade.....hmm, är ingen expert vill jag påpeka, bara en observation...
    Åhh.. Va läskigt.. jag blir alldelles mörkrädd, känns som en skräckfilm.. Även om vi människor och fisken i karet inte blir förlamade av giftet som de jättesmå och känsliga räkorna så måste det ju vara skadligt för oss också... F*n för alla gifter!!! Jag hatar det!!! Undra sjutton på att vi är sjuka i cancer, nervsjukdomar, asma och allergisjukdomar. Åhh, vad jag blir rädd och arg.. Till och med när man köper akvarieväxter ska man råka ut för skiten!!!!
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • fengwall
      • August 2007
      • 67

      #17
      Ursprungligen postat av ansjo
      Då kan du slänga dessa om någon vecka.
      Jag har tyvärr inget val, har bara det enda karet sen jag tömde det andra. I morgon är det en vecka sen jag köpte de, borde de inte vara ok nu? De har ju varit i blöt hela tiden........Vet inte om jag ska våga chansa.....

      Kommentar

      • Chockrosa
        • February 2008
        • 11

        #18
        Ursprungligen postat av MagicFingers
        Notera att detta gäller butiksköpta växter. Vanliga akvarister har inga sådana medel på sina växter.
        har alla zoobutiker sånt där medel på växterna?
        där jag köper mina växter så har de växterna i akvarier tillsammans med fiskarna. Tror ni att dom behandlar växterna ändå?

        Kommentar

        • Jessa
          • September 2003
          • 454

          #19
          Det är inte butiken som besprutar växterna utan de som driver upp dem och sen säljer till affärerna.

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #20
            Ursprungligen postat av Chockrosa
            har alla zoobutiker sånt där medel på växterna?
            där jag köper mina växter så har de växterna i akvarier tillsammans med fiskarna. Tror ni att dom behandlar växterna ändå?
            Ursprungligen postat av Jessa
            Det är inte butiken som besprutar växterna utan de som driver upp dem och sen säljer till affärerna.
            Ja, och butiken tar från olika odlare så man vet inte från gång till gång heller.. Hua.. Det är till att köpa från privatpersoner..
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            Arbetssätt...