Zebrasnäck ägg överallt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Härja
    • March 2007
    • 298

    Zebrasnäck ägg överallt...

    Jag har zebrasnäckor som lägger vita ägg överallt... hur ska jag få bort de på naturlig väg? nån som vet? ELler ska jag ta ur snäckorna. Finns det några snäckor som inte lämnar vita prickar efter sig?
    www.nittionio.com
    mina egna fotografier
  • zax
    • October 2007
    • 5

    #2
    Jag har läst att om man bara har 1 zebra så blir det inga ägg. Själv har jag bara en i mitt räk-kar och jag har inte några ägg av den.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Äppelsnäckor och posthornsnäckor lägger ägg, men eftersom de kläcks försvinner dom...när det gäller äppelsnäckorna så kan de inte lägga några ägg om man inte har en ganska bred luftspalt i akvariet.
      Har man bara en zebrasnäcka så har man viss chans att den inte är befruktad och därför inte kan lägga några ägg. Man får lita på turen där.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Nitra98
        • June 2005
        • 1987

        #4
        Ursprungligen postat av Jens A.
        när det gäller äppelsnäckorna så kan de inte lägga några ägg om man inte har en ganska bred luftspalt i akvariet.
        Nävisst, säg det till mina äppelsnäckor... 10 cm minst har jag läst men det har inte dom läst, de lyckades klämma upp en romkorv med knappt 2 cm luftspalt:
        Bifogade filer
        Min zoon

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          Ursprungligen postat av Härja
          Jag har zebrasnäckor som lägger vita ägg överallt... hur ska jag få bort de på naturlig väg? nån som vet? ELler ska jag ta ur snäckorna. Finns det några snäckor som inte lämnar vita prickar efter sig?
          högtryckstvätt?..
          rakblad?.
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          Arbetssätt...