Affärer i stockholm med räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocks
    • March 2008
    • 210

    Affärer i stockholm med räkor?

    tjabba, jag tänkte köpa en räka till mitt 120 liters akvarium, men den enda räkan jag sett i djuräfferrna är Waterfall räkan, vart får man tag på andra sorter? i stockholm
  • EvaPeva
    • May 2007
    • 765

    #2
    Hej. Enligt rapporter här på forumet så finns det i Södermalms akvarieaffär & även i Bromma på akvarielagret. Gå in på deras hemsidor & kolla vad som finns inne.

    Mvh Eva
    Senast redigerad av EvaPeva; 07 March 2008, 11:42.

    Kommentar

    • jocks
      • March 2008
      • 210

      #3
      Ursprungligen postat av EvaPeva
      Hej. Enligt rapporter här på forumet så finns det i Södermalms akvarieaffär & även i Bromma på akvarielagret. Gå in på deras hemsidor & kolla vad som finns inne.

      Mvh Eva

      har du möjligtvis deras hemsidor`?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Här är kopierat från www.redbee.se som listar olika sorters räkor i affärerna och i Stockholm:
        Akvariekällarn
        Crystal red, White pearl, Körsbärsräka

        Akvarielagret
        Crystal red, Orange, Blåa, White pearl, Atyopsis Moluccensis, Rödnosräka, Caridina baubalti "Green", Amano, Körsbärsräka

        Arninge Zoo
        Crystal red, Crystal black, Orange, Körsbärsräka, Amano, Tigeräka, Humla, Caridina baubalti "Green", yellowstone shrimp, gabon, palmata

        Bromma Zoomarknad
        Crystal red

        CRT Zoologiska
        Amano, Crystal red, Crystal black

        Södermalms Akvarieaffär
        Crystal red, Crystal black, Körsbärsräka, White Pearl, Tigerräka, Orange

        Tyresös Djurmagazinet
        Crystal red, Orange

        Vårbygård Djuraffär
        Crystal red

        Åkersberga zoo
        Körsbärsräka
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • EvaPeva
          • May 2007
          • 765

          #5
          Ansjo är minsann en rediger & hyvens man! Tur vi har han här på zoopet! ;-) ;-)

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Jag skulle personligen aldrig köpa någonting från Bromma Zoomarknad, som jag betraktar som en av Stockholms värsta zoobutiker. (och det står jag för: Michael Noren, Marknadsv. 99, Täby).
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Härja
              • March 2007
              • 298

              #7
              Azur, varför tycker du det? Jag är bara nyfiken. Har handlat där länge och har aldrig riktigt känt mig vänligt bemött...
              www.nittionio.com
              mina egna fotografier

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                Ursprungligen postat av Härja
                Azur, varför tycker du det? Jag är bara nyfiken. Har handlat där länge och har aldrig riktigt känt mig vänligt bemött...
                Jag skickar ett PM. Kjell har vid ett par tillfällen raderat trådar där jag specifierar varför jag avskyr Bromma Zoomarknad, jag tror inte han kan tro att det jag säger är sant.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • Radioaktiva Räkor
                  • May 2007
                  • 1760

                  #9
                  Jag håller med Azur, kvalitén på fiskar/räkor har inte varit den bästa de gånger jag handlat där. Dessutom har dom ganska snorkig kassapersonal ibland.

                  Hursomhaver, nu handlar ju tråden om annat så vi fortsätter med det så ingen blir ledsen sen...

                  //C
                  With a licence to krill!
                  Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...