Jag måste bara berätta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    Jag måste bara berätta

    För ca ett halvår sen köpte jag 4 stycken små blåbandade tigerräkor som skulle bo i mitt 110 liters betta-biotop. Efter dag ett såg jag dem aldrig mer och efter ett bra tag "insåg" jag sorgset att de måste ha dött.

    Så satt jag för en stund sen och betraktade mina söta boraras merah som bor i samma akvarium och vad är det jag ser?? Yep, där sittandes på mossan var en - nu betydligt större - räka Hoppas verkligen alla 4 är vid liv. Men geez vad skygga de är. Tänk att jag inte har sett nån av dem på nästan ett halvår!
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker
  • Fridas
    • September 2007
    • 629

    #2
    Skapligt Men va roligt att du såg en igen, säkert finns de andra där någonstans också. Ja dom är verkligen duktiga på och gömma sig om de bara vill. Har ett 54L med 21 räkor i och de första veckorna såg man max 2-4st samtidigt, trots att det inte finns så väldigt mycket att gömma sig bakom eller i.

    Grattis i alla fall
    ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      vad roligt för dig, det var ju en trevlig överaskning
      / dtoppen /

      Kommentar

      • Whistler84
        • November 2007
        • 850

        #4
        Hade liknande historia med mina krabbor. Köpte fyra stycken, såg dem typ aldrig. En dag när jag tömde akvariet för att flytta det så ser jag en jääääättestor krabba i gruset.

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #5
          Det är inte så ovanligt att räkorna är väldigt skygga om dom är få. När dom sen fått några omgångar med yngel och blir fler och fler så syns dom också mer, även de minsta. Hoppas du har olika kön kvar på dom så det blir yngel.
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #6
            Ja de är verkligen duktiga på att hålla sig gömda måste jag säga Fascinerande att även krabbor är det.

            Ja jag vill gärna ha ett större gäng, men nu ska jag sälja det akvariet och flytta över firrarna till 310 liters. Och då ska även räkorna flytta dig. Men jag är lite orolig för dem med tanke på att där bor även 12 dvärgbotior. Jag har visserligen pratat med flera zoopetare som berättat att de har både dvärgbotior och räkor i samma kar, men en del yngel kanske blir mat ändå..
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            Arbetssätt...