Första räka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Phocahontas
    • December 2006
    • 31

    Första räka?

    Är helt ny på allt som har med räkor att göra, men jäkligt sugen att skaffa ett gäng. Vilken tycker ni att jag ska börja med?
  • EvaPeva
    • May 2007
    • 765

    #2
    Körsbärsräkor är jättebra att börja med.

    Mvh Eva

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #3
      Jag hade också sagt körsbär... fast jag har lyckats bättre med Crystal red och -black.
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • danneregner
        • October 2006
        • 1347

        #4
        körsbär och amano
        Diskus

        Kommentar

        • _stiffe_
          • March 2006
          • 520

          #5
          håller med de andra .... körsbär, de förökar sig snabbt och är lätta att hålla
          Jag började med 5st efter en månad var de uppe i 20st (2hanar och 3 honor)
          A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
          Skåne biotiop, + sebrafisk..

          Kommentar

          • oskarwallin
            • February 2008
            • 1080

            #6
            jag kör amano i en tank med scalarer just nu (ska få dem flyttade, till mitt räk kar när jag kommer tillbaka till farsan nästa vecka) de lyckas till och med mota bort scalarerna ( när det är alla 3 amano på en scalar :P) så de e ju rätt så tåliga eftersom de har överlevt en stor nitrit topp som tog kol på nästan alla mina tetror och en Ballong molly..
            60,58 liter
            **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
            *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

            Kommentar

            • Eurydike
              • September 2004
              • 931

              #7
              Är inte White Pearl lätta? Alla tipsar alltid om körsbär som första räksort. Men jag tycker nog att mina Blue Pearl är lättare, tåligare och förökar sig definitivt mycket fortare. (Är en färgvariant av White Pearl)

              Kommentar

              • MagicFingers
                • November 2003
                • 3136

                #8
                Ursprungligen postat av Eurydike
                Är inte White Pearl lätta? Alla tipsar alltid om körsbär som första räksort. Men jag tycker nog att mina Blue Pearl är lättare, tåligare och förökar sig definitivt mycket fortare. (Är en färgvariant av White Pearl)
                körsbär é snäppet lättare än WP.
                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                Nunc Est Bibendum

                Kommentar

                • Sonja
                  • October 2003
                  • 7357

                  #9
                  Dom är nog lika lätta men WP är inte så lätta att få tag i. Körsbär brukar finnas i dom butiker som tar in räkor.
                  Alltid nyfiken!
                  Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                  Kommentar

                  • DjRoman
                    • December 2007
                    • 242

                    #10
                    Ursprungligen postat av Eurydike
                    Är inte White Pearl lätta? Alla tipsar alltid om körsbär som första räksort. Men jag tycker nog att mina Blue Pearl är lättare, tåligare och förökar sig definitivt mycket fortare. (Är en färgvariant av White Pearl)
                    Jag håller med Eurydike. Det behöver inte vara just Blue Pearl men jag skulle iaf rekommendera nån som är lite mer ovanlig än Körsbär och Crystal Red. Du kommer garanterat att fastna för räkorna och då är det roligare om du har nått som inte varenda person har.
                    Åtminstone skulle jag satsa på Crystal Black, lite mer ovanliga och jag antar att dom annars är identiska med Crystal Red (sätt att sköta dom osv).

                    Kommentar

                    Arbetssätt...