Atya gabonensis / Blå filtrerarräka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sorkstryparen
    • September 2013
    • 7

    #31
    Ja har förstått att det är svårt att säga exakt vad som kan vara fel. Jag är lite orolig att det ska vara något som även kan skada mina andra fiskar, eftersom gabonräkan egentligen ska vara ganska tålig som akvarium varelse, om jag läst rätt. Men då är frågan ska jag ändra om lite i akvariumet så det blir fler gömställen till den och våga mig på en tredje? eller ska jag vänta i någon vecka eller två i fall det är något med vattnet..?

    Kommentar

    • Sorkstryparen
      • September 2013
      • 7

      #32
      Har nu gjort så här att jag gjorde om i akvariumet runt 2/10, köpte lite mer växter la ner en halv kruka som "grotta" och lite mer saker.
      Köpte en ny gabonräka igår och lade ner, den börja gå runt i hela akvariumet först, för att sedan försvinna. Har nu inte sett den på 1dag, så det är väll bara att hålla tummarna.

      Kommentar

      • Sorkstryparen
        • September 2013
        • 7

        #33
        Så nu har det gått nästan en vecka och gabonräkan lever och frodas =). Dock valde den att gå in genom ett "fönster" i borgen jag har i akvariumet, blev lite rädd att den inte kunde komma ur, så jag valde att lägga borgen på sidan så den kunde krypa ut genom botten. Då var den ute och vandrade lite, kröp även in i min "grotta". Så jag ställde upp borgen igen, men under natten har den krupit in där igen. Är rädd att den inte kan komma ut för det är rätt trångt där inne och jag förstår egentligen inte hur den kan klämma sig in där. Men kan den vara så dum att den går in någonstans där den inte kan komma ut igen?? Bör jag blockera "fönstren"??

        Kommentar

        Arbetssätt...