Försvunna räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Primaten
    • August 2007
    • 31

    Försvunna räkor?

    Själpte i 10 st Japonicaräkor i mitt 285l, ganska tätt planterade kar för någon vecka sedan. Såg de lite sporadiskt de första dagarna men nu inte sett skymten på flera dagar! 2 Ancistrus, 1 gibbiceps, 6 guldgurami, 30 kilfläckasrasboror, 1 Siamesisk algätare! Kan någon av dessa äta räkor?
    Har kollat bakom bakgrunden mm?

    Tacksam för svar!
  • surinam
    • September 2007
    • 673

    #2
    Min gissning är att någon av dina fiskar ätit dom till lunch. Ingen av de arterna hade jag haft i mina räkkar iaf.
    1 st malkar
    1 st gulpannad amasonpapegoja (surinam)

    Kommentar

    • Olivin
      • July 2006
      • 573

      #3
      Testa att lysa i akvariet efter det varit släckt ett par timmar med en ficklampa. Min gissning är att du då får se räkorna ute och spatsera. Om du har rötter i akvariet så är det säkert där de sitter.

      Låt oss få veta vem som gissade rätt.
      Medlem i VAAF www.vaaf.se

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Hur stora var räkorna? Dom kan sitta högt upp inne bland växterna där det är flöde från pumpen också, har sett en sådan favoritplats för just japonicaräkor hos en kompis med väldigt stort kar.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Vandal
          • January 2006
          • 1655

          #5
          de kan vara oerhört bra på att hålla sej undan... har 15 crystal red i ett 37 liters med mossa och ser sällan fler än 5... har du kollat om de gömt sej i filtret?
          over and out /Petter
          Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

          http://saltvattenvandal.blogspot.com/

          Kommentar

          • Primaten
            • August 2007
            • 31

            #6
            Följde ovanstående råd & lös in med ficklampa en natt & såg då en räka! De är tämligen stora - 4 cm! Såg även en räka dagen efter i dagsljus! Så de kanske finns där inne hela bunten men kör väldigt inkognito eller så har några blivit lunch?!?!?

            Kommentar

            • Härja
              • March 2007
              • 298

              #7
              jag hade solfjädersräkor, 4 st i mitt 240L. Hade de där i ett halvår utan att se någon, trodde inte ens de var 4 jag hade... när jag tömde för ett tag sen, hittade jag alla igen...
              www.nittionio.com
              mina egna fotografier

              Kommentar

              • Primaten
                • August 2007
                • 31

                #8
                Flyttade min stora svärdslilja och där bakom ett blad satt 7 av dem...

                Kommentar

                • Olivin
                  • July 2006
                  • 573

                  #9
                  Ursprungligen postat av Primaten
                  Flyttade min stora svärdslilja och där bakom ett blad satt 7 av dem...
                  Sedär!
                  Medlem i VAAF www.vaaf.se

                  Kommentar

                  Arbetssätt...