Vilka räkkompisar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Vilka räkkompisar?

    Jag har ett 180- litersakvarium som jag tänkt ha en del räkor i. Bara jag nu får det iordning nångång... Finns inget bottenmaterial och så ännu, bara ett gäng yngel som simmar runt den halvsjunkna roten...

    Jag har ju då lite svårt att tänka mig att vara helt utan fiskar så tanken var då att ha ett stim Microrasbora kubotai. Problemet är att jag inte vet om jag får tag i dessa, så jag funderar på hur då eventuellt koppartetror skulle fungera med räkor. Vad tror ni?
    Att räkyngel går åt har jag liksom räknat med. Är ändå ganska positiv till fiskar med räkor då jag ser att räkorna förökar sig i mitt 120-liters trots guppy, dvärgbotior och nån liten apistogramma...

    Har aldrig haft någon Corydorasart och är sugen på att prova. Hur funkar dom med räkor?

    Någon liten gurami? Dvärg eller honungs kanske?
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    #2
    Om du vill ha en 100% räksäker Cory så är det Corydoras Pygmaeus du ska satsa på.

    Annars kan jag tänka mig att det säkert funkar med samtliga andra större Corysar, om man räknar på lite svinn à la räkyngel

    Och om vi pratar gurami så tycker jag personligen om Pygméguramin (Trichopsis pumila). Dom är nog så räksäkra som du kan få en gurami.

    //C
    Senast redigerad av Radioaktiva Räkor; 09 February 2008, 09:50.
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #3
      ÅH! Tack för svaret! JAg var och kikade lite på Corysar idag. Såg att dom har väldigt små munnar, hehe, men jag har aldrig haft några förut, så jag visste inte riktigt...
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      Arbetssätt...