Gott för räkor..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evus
    • September 2006
    • 729

    Gott för räkor..

    Har i dag fått hem en sändning frystorkad krill från:



    Det kommer i en Ziplockpåse och ser ut som ett ganska finmalet pulver. Räkor, fiskar och inte minst katterna blev mycket glatt överraskade.
    Det kan vara lite marit att dosera men jag tog en "sushi-pinne" av trä och då gick det utmärkt.
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart
  • danneregner
    • October 2006
    • 1347

    #2
    verkar ju inte va de biligaste fodret
    Diskus

    Kommentar

    • evus
      • September 2006
      • 729

      #3
      Det behövs så lite vid varje matning så speciellt dyrt tycker jag inte att det är.........
      This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

      Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

      Kommentar

      • rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

        #4
        Har också köpt krill från haack - tyckte också att det var pilligt att dosera det....
        och inte f*n brydde sig räkorna om det ..... tror att jag har de kräsnaste räkorna, de äter bara alger

        Åt dina räkor det? -

        De kanske behöver vänjas vid nytt foder ??
        / dtoppen /

        Kommentar

        • evus
          • September 2006
          • 729

          #5
          Ursprungligen postat av rödtoppen
          Har också köpt krill från haack - tyckte också att det var pilligt att dosera det....
          och inte f*n brydde sig räkorna om det ..... tror att jag har de kräsnaste räkorna, de äter bara alger

          Åt dina räkor det? -

          De kanske behöver vänjas vid nytt foder ??
          Äter de BARA alger. Vad har du för sorts räkor

          Mina tyckte mycket om krillen det var därför som jag startade denna tråd. Mina är vana med att få varierad kost eftersom jag brukar köpa foder i "småpelletsform" lite här och var på nätet. De enda räkor som jag har som är kräsna är mina Purple Zebra Shrimp samt mina Blåbandade tigerräkor som verkar äta på nätterna (natträkor).
          This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

          Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            #6
            Har du kvar några zebraräkor Evus? Gjorde du slag i saken och testade bräckvatten? Jag ser till ca 15 st när jag ser som flest, men det kan mycket väl vara fler. Något som sätter fart på dom är lite nykläckt artemia nersprutad längst favorithörnet längst in där dom brukar hålla till. Bler det något extra aktivitet av det nya fodret hos dom?
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • evus
              • September 2006
              • 729

              #7
              Jo då, antalet är nog ganska oförändrat nu för tiden

              Jag tillsätter lite salt i vattnet när jag byter men kanske lite i underkant. Försiktig Ingen tillökning i sikte än vad jag gör

              De dör väl av ålder så småningom
              This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

              Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

              Kommentar

              Arbetssätt...