Vilken snäcka har jag i karet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Vilken snäcka har jag i karet

    Hej Alla !

    Upptäckte en snäcka i karet för några dagar sedan.

    Aldrig sett denna version.

    Någon som vet vilken det är ?

    Storleken är just nu lite mer än 1 centimeter l

    Någon som vet om den är "farlig" / "jobbig" ?

    Se bilder.
    Bifogade filer
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Mona
    • October 2002
    • 840

    #2
    Det är en Physa sp.


    Jag har haft dem i några omgångar, men de har aldrig blivit speciellt många.
    Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      gör dom någon nytta eller är de bara i vägen om man säger så.
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Eurydike
        • September 2004
        • 931

        #4
        Gör lika mycket nytta som andra snäckor. De äter samma som andra. Skadar inte växterna, utan äter fula blad, alger och det man matar med En del av dem kan vara väldigt vackra i helt guldiga skal.

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5
          Jag snodde några såna från en kompis. Tyckte att hans var så läckra med sina skimrande skal. Dagen efter att jag lagt dom i mitt minsta kar fanns en massa mönster i algerna på rutan. Så nog tycker jag att de mest gör nytta
          Snart avancerar jag nog till att skaffa mig såna dära köpessnäckor också!
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          Arbetssätt...