ingen mat, teknik, vattenbyte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    ingen mat, teknik, vattenbyte

    Känns så fel

    / dtoppen /
  • Jessa
    • September 2003
    • 454

    #2
    Det där tror jag inte på riktigt.

    Räkan kan ju inte leva särskillt länge utan vattenbyten, jag tycker att det verkar löjligt.

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Räkan är en speciell art, Halocaridina rubra, som är extremt tålig mot svält - algväxten i akvariet räcker inte egentligen till, men räkan har den speciella egenskapen att den kan resorbera sina egna vävnader vid svält. Räkan blir alltså mindre och mindre ju längre tiden går, och efter något år dör den.

      Får den lite trevligare miljö, t.ex. i någons saltvattensakvarium, kan den bli upp till 20 år gammal.

      Senast redigerad av Azur; 24 January 2008, 05:47.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Öronräv
        • March 2007
        • 754

        #4
        Inredningsmässigt var det dock väldigt snyggt och simpelt, skulle gärna inreda ett räkkar (dock större, och Med matning och vb) på ett liknande sätt.
        dessa "hand picked sea fans", en korall antar jag? var får man tag i sådana måntro?
        There is a windmill in my beard; Your argument is invalid.

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1277734

        http://oeronraev.bilddagboken.se/

        Kommentar

        • rödtoppen
          • June 2006
          • 3148

          #5
          Ursprungligen postat av Öronräv
          Inredningsmässigt var det dock väldigt snyggt och simpelt, skulle gärna inreda ett räkkar (dock större, och Med matning och vb) på ett liknande sätt.
          dessa "hand picked sea fans", en korall antar jag? var får man tag i sådana måntro?
          jo, utseendemässigt så är det jättesnyggt , ser rent och fint ut men man undrar ju vem som kommit på ide´n - stackars räkor

          (var bara tvungen att visa er det )
          / dtoppen /

          Kommentar

          • Radioaktiva Räkor
            • May 2007
            • 1760

            #6
            Azur: Man kan inte få tag på dom i Sverige? När du säger upp till 20 år gammal måste jag ju bara ha sånna!

            //C
            With a licence to krill!
            Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

            Kommentar

            • Vandal
              • January 2006
              • 1655

              #7
              jag har sett såna där i ecospheres till försäljning i sverige nån gång, men minns inte var...
              over and out /Petter
              Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

              http://saltvattenvandal.blogspot.com/

              Kommentar

              • rödtoppen
                • June 2006
                • 3148

                #8
                Radioaktiva Räkor: antar att du redan sett dessa men om du inte har gjort det så varsågod
                / dtoppen /

                Kommentar

                Arbetssätt...