Efterlyser Hyalella azteca i Gbg!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Efterlyser Hyalella azteca i Gbg!!

    Är det någon som har sett dessa i någon butik nära Gbg? http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=24 Dom ska tydligen ha dom i Sthlm, men vem vill åka dit?
    Mvh Patrik
  • DjRoman
    • December 2007
    • 242

    #2
    Trots kommentaren i artbeskrivningen så borde dom väl vara förbjudna i Sverige om det verkligen är kräftor? Dom kan ju säkert ha diverse kräftsjukdomar som vanliga kräftor inte tål.

    Kommentar

    • lilleulv
      • July 2007
      • 208

      #3
      Ursprungligen postat av patriksg
      Är det någon som har sett dessa i någon butik nära Gbg? http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=24 Dom ska tydligen ha dom i Sthlm, men vem vill åka dit?
      Inte i någon butik, men jag har själva letat efter dem. Du kan gå in på www.springhalen.dk där hittar du, ochså mikromask och enkyträer.
      Firmaet levererar gärna till Sverige, men du må, som jag, vänta till våren. De har mycket i foder till terrariedjur, så titta på hemsidan.
      hälsning
      Lilleulv
      Medan den kunnige tvivlar, är den okunnige tvärsäker

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        testa gå på div. auktioner, dyker upp där då och då...
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          Får vänta på någon auktion, tänkte slänga upp en annons här med.
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Ursprungligen postat av DjRoman
            Trots kommentaren i artbeskrivningen så borde dom väl vara förbjudna i Sverige om det verkligen är kräftor? Dom kan ju säkert ha diverse kräftsjukdomar som vanliga kräftor inte tål.
            Nej som du kan läsa på Zoopets allmänna info så står detta angivet
            Det är förbjudet att till Sverige föra in levande sötvattenskräftor av arter inom familjerna Astacidae, Cambaridae och Parastacidae
            Denna art hör till familjen Hyalellidae och omfattas därmed inte av förbudet.
            Ändrar lite i min kommentar i artbeskrivningen så att den blir tydligare eftersom den kan missuppfattas
            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 19 January 2008, 15:03.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...