Jätteräkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DjRoman
    • December 2007
    • 242

    Jätteräkor

    Enligt Wikipedia så krossar man honans öga för att få henne att släppa rommen: För att få honan att släppa sina ägg, krossar man hennes ena öga.

    Stämmer det verkligen? Och varför vill man få den att släppa rommen?
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Ursprungligen postat av DjRoman
    Enligt Wikipedia så krossar man honans öga för att få henne att släppa rommen: För att få honan att släppa sina ägg, krossar man hennes ena öga.

    Stämmer det verkligen? Och varför vill man få den att släppa rommen?
    Inte en attans aning.. Jag brukar inte leka djurplågare.. Varför skulle jag få för mig att ens prova något dylikt?? Sjukt.. Verkligen.. Jag blir arg..
    Kom och slåss med mig istället..
    Vem sjutton har kommit fram till den slutledningen.. Jag ska f**iken skriva och klaga.. Usch vad jag blir ilsken.. Plåga små djur.. klart som attan att hon tappar bebiarna då.. Vem skulle inte göra det om det kom en jätte och petade ut ögat på en!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrr

    Nej, bebisarna möglar då.. Alltså har man mördat dem också då!!! I allafall om du inte är en räkodlare med speciell kläckningsapparatur?!

    Jag såg inte det när jag läste.. Orkar inte läsa om.. Artikeln belyser den ohälsosamma räkodlingen som kommer av att vi vill frossa räkor.. Den är ohälsosam pga man häller i antibiotika och hugger ner skogen.. inte miljövänligt alls.. Om man dessutom belyser djurplågeri i denna mycket kritiska artikel så är det ju helt ok!!!
    Senast redigerad av Katharina; 18 January 2008, 22:45.
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Jessa
      • September 2003
      • 454

      #3
      Detta är ju helt sjukt, man mår ju illa.

      Kommentar

      • Annaica
        • February 2006
        • 1177

        #4
        När det gäller wikipedia tror jag dock att man måste vara ganska källkritisk eftersom det är medlemmarna på siten som skriver innehållet.
        Räkbiten


        Kommentar

        Arbetssätt...