guppy koll

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Freakmange
    • January 2006
    • 319

    guppy koll

    hej

    tänkte höra med någon som vet.

    Har hört att man kan ha endlers guppy ihop med räkorna, så min fråga är om
    man kan ha vanliga guppy med eller äter dom upp dom små liven ?
    Shovel Power
  • felix_ragnar
    • August 2006
    • 1424

    #2
    Guppy ska nog gå utmärkt då blir lika stora som endlers(rätta mig om jag har fel). Med äta upp de små liven menar du då att guppysarna äter upp räkorna eller viceversa?
    Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




    Kommentar

    • Freakmange
      • January 2006
      • 319

      #3
      guppy äter räkor....men trodde att det skulle funka ihop med dom oxå =)
      Shovel Power

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Det är klart att det är svårare att mata räkorna, det får man göra efter att man har släckt och fisken kommer att käka upp småräkor... Man kanske får en liten räka kvar per kull (de får en gång i månaden om det går bra) men då måste man ha mycket gömställen och växter..
        En bra grej är att lägga en trärot så att den inte ligger helt på botten utan att det blir ett mellanrum mellan roten och gruset, där fisken inte kommer in..
        Vill man ha räkbebisar ska man inte ha fisk till...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Freakmange
          • January 2006
          • 319

          #5
          tack för tipsen =) men guppysarna äter inte mina stora räkor då?? om dom hinner ikapp dom snabba rakarna
          Shovel Power

          Kommentar

          • felix_ragnar
            • August 2006
            • 1424

            #6
            Skulle inte tro att de ger sig på de stora räkorna.
            Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Ursprungligen postat av Freakmange
              tack för tipsen =) men guppysarna äter inte mina stora räkor då?? om dom hinner ikapp dom snabba rakarna
              Jag tror att en bra grej är att ha räkorna först och stoppa i fiskarna sen.. Allt som kommer ner i karet är ju mat för fisken så om fisken är först så är det vanskligare att stoppa ner räkorna..

              Nymatad fisk är bra också.. Eller att man ger dem mat när de kommer ner i karet så räkorna hinner undan i början..

              Guppy har aldrig varit något problem för mig.. Jag har sett Crystal sno mat från guppyn..
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Freakmange
                • January 2006
                • 319

                #8
                så långt tänkte jag rätt iallafall =) räkorna flyttade in för fiskarna,jag testar ett tag och ser hur det går,har ganska bra med gömslen för mina räkor. har aldrig haft räkor innan men nu är jag blixtförälskad i dom små...grymt roliga att titta på =)
                Shovel Power

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #9
                  Ursprungligen postat av Freakmange
                  så långt tänkte jag rätt iallafall =) räkorna flyttade in för fiskarna,jag testar ett tag och ser hur det går,har ganska bra med gömslen för mina räkor. har aldrig haft räkor innan men nu är jag blixtförälskad i dom små...grymt roliga att titta på =)
                  Ta det lugnt med att köpa fisk då om du inte redan gjort det... Man gillar nämligen inte alls när fisken äter upp ens värdefulla räklingar!!!
                  Nu har jag egna kar till räkorna, de fina som jag vill ha räklingar på...
                  Men man fastnar på räkor och det går inte över i första taget..
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Freakmange
                    • January 2006
                    • 319

                    #10
                    Har förståt det =) guppyna åker snart ut...har köpt akvarieställningar med 15 st 150 l akvarium,så när dom är i snurr så åker guppyna ut
                    Shovel Power

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #11
                      Ursprungligen postat av Freakmange
                      Har förståt det =) guppyna åker snart ut...har köpt akvarieställningar med 15 st 150 l akvarium,så när dom är i snurr så åker guppyna ut
                      Ha ha.. Ja, annars kan du ha de räkor som du inte vill avla på med guppyn.. Då har du ju fin mat till fisken och du slipper att avliva bleka räkor som du inte vill ha... Om man bara har räkor så på sikt får man ju för många... Har man mycket bra kvalité på dem så kan man ju sälja men blekfisar vill ju ingen ha.. De ju städa karet efter fisken istället
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • DjRoman
                        • December 2007
                        • 242

                        #12
                        Ursprungligen postat av Freakmange
                        Har förståt det =) guppyna åker snart ut...har köpt akvarieställningar med 15 st 150 l akvarium,så när dom är i snurr så åker guppyna ut
                        Vad kostade det inkl alla akvarier? Jag är inte alls avundsjuk

                        Kommentar

                        • rödtoppen
                          • June 2006
                          • 3148

                          #13
                          Hade räkor ihop med guppys..såg nästan aldrig räkorna

                          Bestämmde mig för att flytta på guppyna och då kom alla White Pearl räkorna fram

                          Jag kommer iaf aldrig mer hålla guppy ihop med räkor.
                          / dtoppen /

                          Kommentar

                          • smokin
                            • January 2007
                            • 198

                            #14
                            sen måste jag få flika in med vad man inte ska ha ihop med räkor som ynglar..med vuxna räkor är det ok..men nämligen pinockioräkor(rödnosräka) hade läst att de kunde ge sig på små räkor men eftersom jag matar de så bra trodde jag att det skulle räcka..när jag en dag satt o kikade på de o insåg att en av de hade ett litet körsbärs yngel i ett stadigt grepp ätandes...kan jag säga att de fick flytta snabbt
                            Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



                            Kommentar

                            • Freakmange
                              • January 2006
                              • 319

                              #15
                              jag gav 7500:- för hela kittet och fick sjukt mycket saker med och ganska många roliga fiskar med =) så jag är mer än nöjd med affären och längtar efter våran flytt till huset så jag kan starta upp allting,har dragit igång några av dom till fiskarna och ett till en jätte fin malawi krabba jag fick med
                              Shovel Power

                              Kommentar

                              Arbetssätt...