Bra plastbytta till hoppande räkor vid inkoppning...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Bra plastbytta till hoppande räkor vid inkoppning...

    När jag ska flytta mina räkor så tycker jag att de hoppar och sprätter så mycket att jag är livrädd att de ska hoppa ut.. Att jag dessutom har trägolv i vardagsrummet där svenskkaret står så skulle man väl missa att få syn på dem förrän de har torkat...

    Sen tänker jag att jag ska ta en djupare bunke men man kan ju inte ta värsta stora kakburken heller... och tar man en mindre och djupare så känns det som att de får extra hoppkraft?!

    Den bästa flytt och inkoppningsbunken jag har hittat hittills har varit de där plastlådorna som man får hem kinamat i... De är lite hårdare plast så de vickar inte.. de har en ganska bra storlek för att inte stressa räkorna så mycket... men de har lite låga kanter...
    Det går ju inte att hålla på med lock heller och dessutom är det ju när man ska stoppa i flera som de sprätter och blir oroliga..

    Har ni några bra tips???
    Senast redigerad av Katharina; 15 January 2008, 13:39.
    Ha dé bäst... Tina
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    japp godisburkar de stora som man köper ngt kilo godis i de är höga vida och man kan ha lock på =O) ofta kan man få hur många sånna som helst, av de som har butiker med lösgodis.. Vi har ju ngt som heter Godis Flyget hos oss och där hämtar jag både och perfa.
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    Arbetssätt...