Växtnäring i räkkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fengwall
    • August 2007
    • 67

    Växtnäring i räkkar

    Jag har ett 18l med CR, två vuxna och ett 30-tal småttisar i olika storlekar.

    Jag har än så länge inte haft i några tillsatser i vattnet eftersom jag läst att räkor kan vara känsliga för det men nu börjar jag se på växterna att det börjar bli näringsbrist i vattnet.

    Några tips på vad man kan använda och om det är säkert?
  • Paatsu
    • December 2006
    • 294

    #2
    Jag brukar göra ett lite större vattenbyte när jag ser att min HC matta börjar bli lite gul och det verkar funka bra.
    Redbee.se » // Johnny

    Kommentar

    • Annaica
      • February 2006
      • 1177

      #3
      Annars kan man ju tänka på att ha växter som inte kräver så mycket just i näringsväg.
      Räkbiten


      Kommentar

      • Maria - Sjöjungfru

        • January 2004
        • 4236

        #4
        Jag göder med PMDD hos mina körsbärsräkor och dom blir bara fler och fler
        Räkorna alltså, och växterna mår kanon.
        Maria - Sjöjungfru

        Kommentar

        • fengwall
          • August 2007
          • 67

          #5
          Ursprungligen postat av Annaica
          Annars kan man ju tänka på att ha växter som inte kräver så mycket just i näringsväg.
          Du har nog rätt.....har samma växter i mitt 57l och de ser lite medtagna där med fast de andra växterna växer så det knakar........kanske fått tag på känsliga växter bara.

          Tillsatte i alla fall lite easy-life vattenberedning idag hos räkorna så hoppas jag att de inte blir påverkade av det , annars byter jag växter

          Skönt att höra att det verkar fungera med pmdd hos dina räkor maria, har tänkt börja med det i mina båda kar eftersom alla verkar tycka att det är det bästa att använda för växterna....

          Kommentar

          Arbetssätt...