Snö vit eller levande spöke hihi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    Snö vit eller levande spöke hihi

    Äntligen har jag lyckats få en bild på den ena lilla räkan =O)))

    http://www.haack.se/White/whitewhite.htm jag vet det minst tre till sånna här i burken men gissa om det är svårt att hitta när man har vit substrat hehehe

    Man måste skryta ju..
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    nice!
    Räkbiten


    Kommentar

    • Paatsu
      • December 2006
      • 294

      #3
      Spöke!

      Byt substrat
      Redbee.se » // Johnny

      Kommentar

      • peterhaack
        • November 2004
        • 1752

        #4
        Ursprungligen postat av Paatsu
        Spöke!

        Byt substrat
        Japp kommer kolsvart grus imorgon =O)
        Siten där alla plantor växer PlantSwap!

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          Ursprungligen postat av peterhaack
          Japp kommer kolsvart grus imorgon =O)
          personligen skulle jag hellre leva med ett substrat där dom lever och är svåra att se än att ändra och riskera dom.....
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #6
            Ursprungligen postat av Paatsu
            Spöke!

            Byt substrat
            Ursprungligen postat av peterhaack
            Japp kommer kolsvart grus imorgon =O)
            Ursprungligen postat av MagicFingers
            personligen skulle jag hellre leva med ett substrat där dom lever och är svåra att se än att ändra och riskera dom.....
            Ja, håller med sistnämda talare... Hur sjutton vågar man byta när man har så säregna och värdefulla bebisar...
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • peterhaack
              • November 2004
              • 1752

              #7
              Ni är fegisar! haha

              Nä men upp start av ett nytt akvarium där de sedan kommer att vara i för att föröka sig ännu mer och då passar jag på att lägga svart grus i ist... E det förklaring nog =O)
              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

              Kommentar

              • Katharina
                • December 2006
                • 4045

                #8
                Ursprungligen postat av peterhaack
                Ni är fegisar! haha

                Nä men upp start av ett nytt akvarium där de sedan kommer att vara i för att föröka sig ännu mer och då passar jag på att lägga svart grus i ist... E det förklaring nog =O)
                Ja, vi litar på att du tar väl hand om denna svenskfödda raritet så den framöver kan sprida sina gracer..
                Ha dé bäst... Tina

                Kommentar

                • peterhaack
                  • November 2004
                  • 1752

                  #9
                  Ursprungligen postat av Katharina
                  Ja, vi litar på att du tar väl hand om denna svenskfödda raritet så den framöver kan sprida sina gracer..
                  OYes Katharina..

                  Du har väl sett på bild 1 där en golden som är så smällfet hon kan bli hon spricker nog nästa vecka eller ngt =O)) då hoppas jag på flera golden/white..
                  Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #10
                    Ursprungligen postat av peterhaack
                    OYes Katharina..

                    Du har väl sett på bild 1 där en golden som är så smällfet hon kan bli hon spricker nog nästa vecka eller ngt =O)) då hoppas jag på flera golden/white..


                    Vad har du för ph och kh i dina kar??? Jag har fortfarande för lite smått i japankaret... sjutton också... pumpen lägger av.. ...tappar kapacitet när den blir skitig och så stryker småttingarna med.. och de sitter ju gärna på filtret så man är ju rädd att vara där och greja också.. eller så är det mina vattenvärden,
                    ph 7 kh 3...
                    Man kanske ska köra med luftbubblor till räkor också, inte bara innerfilter!?

                    Har du provat att ge fryst cyklops när du har smått??? Jag tycker artemia är så stora.. sjutton större än räklingarna...
                    Senast redigerad av Katharina; 07 January 2008, 12:38.
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • peterhaack
                      • November 2004
                      • 1752

                      #11
                      Jag har mycket syre till mina räkor helst syre sten eller koppla på den där lilla slangen till ditt inner filter alt. köp en Eheim diffuser de gillar mycket syre helst från syrestenar de kan sitta där och fläkta äggen


                      Mitt pH ligger på 6.3-6.5 lite upp och ner där, Kh 4-5(lite svårt att läsa av).
                      Inner filter känns så dumt att köra jag skulle rekommendera Billifilter dubbel och en stor syresten som ger små bubblor.. ingen risk för att skada yngel de sätter inte igen och man hittar räkorna sittandes där så lugnt och stilla och äter på det de gillar mest skräp haha..
                      Eller bottenfilter det sätter inte heller igen och det håller bra biologi..

                      Nej jag mata med torkad krill, fryst räkmix, och då vissa andra foder sorter artemia äter de större räkorna, och sedan då har jag de där fodersorterna som finns för bebisar och vatten förbättring.
                      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #12
                        Ursprungligen postat av peterhaack
                        Jag har mycket syre till mina räkor helst syre sten eller koppla på den där lilla slangen till ditt inner filter alt. köp en Eheim diffuser de gillar mycket syre helst från syrestenar de kan sitta där och fläkta äggen


                        Mitt pH ligger på 6.3-6.5 lite upp och ner där, Kh 4-5(lite svårt att läsa av).
                        Inner filter känns så dumt att köra jag skulle rekommendera Billifilter dubbel och en stor syresten som ger små bubblor.. ingen risk för att skada yngel de sätter inte igen och man hittar räkorna sittandes där så lugnt och stilla och äter på det de gillar mest skräp haha..
                        Eller bottenfilter det sätter inte heller igen och det håller bra biologi..

                        Nej jag mata med torkad krill, fryst räkmix, och då vissa andra foder sorter artemia äter de större räkorna, och sedan då har jag de där fodersorterna som finns för bebisar och vatten förbättring.
                        Ja, jag tror att du har rätt.. Det är precis den känslan jag har också... Mycket syre och cirkulation... Nu hittade jag 9 bebisar varav 3 stycken följde med filterpatronen till hinken (trots att jag stod och petade bort dem under belysningen innan jag tog upp filtret), så jag överreagerade nog lite... har några kvar iaf...
                        Jag ska koppa på syreslangen som du sa men det känns som om man ska ha syrebubblor separat för pumpen tappar så mycket men det karet står i sovrummet ... ville helst inte ha bubblor där... Jag tog upp den gamla pumptråden för tips..
                        Mina räklingar och yngel gillar fryst cyklops..

                        Hur håller du nere ph och uppe kh????????????
                        Senast redigerad av Katharina; 07 January 2008, 13:54.
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • peterhaack
                          • November 2004
                          • 1752

                          #13
                          Ursprungligen postat av Katharina

                          Hur håller du nere ph och uppe kh????????????
                          Vet inte men av ngn anledning ligger det bra på det, kan vara de tillsatser jag har i som hjälper till..
                          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            #14
                            Ursprungligen postat av peterhaack
                            Nej jag mata med torkad krill, fryst räkmix, och då vissa andra foder sorter artemia äter de större räkorna, och sedan då har jag de där fodersorterna som finns för bebisar och vatten förbättring.
                            Ursprungligen postat av peterhaack
                            Vet inte men av ngn anledning ligger det bra på det, kan vara de tillsatser jag har i som hjälper till..
                            Ha ha, tillsatser??? Är det maten du menar eller har jag missat någon info???
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • peterhaack
                              • November 2004
                              • 1752

                              #15


                              Har fått lite fler bilder på spökena denna gången två på samma bild nice
                              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...