Undervattenskrabbor
Kollaps
X
-
-
behöver inte malawi krabban upp på land?? jag har en malawi krabba som jag inte vet namnet på (blå med röda klor) och den har jag i ett aquqterrarium och den är mera över än under vattenShovel PowerKommentar
-
OM det är en Malawikrabba så heter den:
Potamonautes lirrangensis (Det "riktiga" latinska namnet)
Potamonautes orbitospinus
Du har inga bilder, så man kan få se den?Kommentar
-
ska fixa foto =)....fick med den när jag köpte massa akvarium,vet att det är en malawi, men har inte hittat just min..men fixar absolut ett kortShovel PowerKommentar
-
Kommentar
-
där ser man...men finns den då i flera färgkombinationer beroende från vilken del dom kommer ifrån?? Måste säga att det är ett skoj djur,har aldrig haft krabba förut med han har fått mig "biten"....En riktig liten clown =)Shovel PowerKommentar
-
Det är jag lite osäker på, men jag tror att det bara finns en färgvariant och det är den blå. Men kanske unga krabbor inte är blå utan mer neutrala.
Kanske någon annan som vet bättre?Kommentar
-
-
Alla man snackar med säger att det inte går att ha krabbor i en tank med växter.
Är detta ett faktum?
Finns det inget man kan göra åt det?
Tillexempel kanske de finns växter som den inte vill eller kan knipsa av?
Om vi säger att man har ett litet akvarium för yngel - skulle man kunna ha en krabba där i då?
Naturligtvis så kan de väl hända att krabban tuggar i sig ett par yngel men e de så illa så den käkar rubbet?
De e helsikes krångligt. Jag vill både ha tetror, kulfisk, räkor och krabbaKommentar
-
Mina krabbor går i det här karet utan problem:
Lärorikt och intressant innehåll i ett enkelt format Alla artiklar Ta del av våra favoritartiklar Vi har publicerat massor av artiklar här på sajten, och utav dessa har vi såklart ett par favoriter. Dessa favoriter har vi sammanställt här nedanför så att du enkelt kan läsa och ta del av dem. Så påverkar fukt och ... Läs mer
Svärdsplantan och javamossan är dock borttagen i skrivande stund och jag har bara javaormbunke i.Kommentar
-
Mina krabbor går i det här karet utan problem:
Lärorikt och intressant innehåll i ett enkelt format Alla artiklar Ta del av våra favoritartiklar Vi har publicerat massor av artiklar här på sajten, och utav dessa har vi såklart ett par favoriter. Dessa favoriter har vi sammanställt här nedanför så att du enkelt kan läsa och ta del av dem. Så påverkar fukt och ... Läs mer
Svärdsplantan och javamossan är dock borttagen i skrivande stund och jag har bara javaormbunke i.
Å den knippsar ingenting eller?
De zoohandlarna ja har pratat med säger att de knipsar av alltings å att de bara blir spenat av hela tanken...
Men du kanske har en väldans väldans liiiiten krabba?
Eller har dom bara väldans väldans fel?Kommentar
-
Ja min krabba har gjort spenat av min vattenpest som är i hans akvarium.450L med Malawi Ciklider http://down-under.mine.nu
170L med Mollys, o räkor
55L med Krabba
http://www.pixbox.se/usr_show_id1177...e0_order1.htmlKommentar
-
Vänta nu... DIN krabba har gjort spenat av DIN vattenpest i MITT akvarium? WTF?
Mina krabbor knipsar lite grand, men det är försumbart. Har ordentligt med javaormbunke som växer så det knakar.Kommentar
-
Ok.
Såhär är det.
Jag vill ha en krabba i mitt akvarium. Bara en helst.
Vilken sort det är spelar ingen roll för mig, bara den trivs i min tank.
Jag har ett 200 liters akvarium, väl planterat med javaormbunkar, vallisneria, anubias, javamossa, windelöv mm.
Jag har tre rötter å lite lavastenar.
Invånarna idag är 5 tigerbarber och jag planerar att på sikt ha ett stim på 15 tigrar, ett stim med kilfläcksrasbora, två eller tre siamesiska algätare och någon ancistrusmal.
Nu skulle ja vilja att de med erfarenhet och kunskap om sötvattenslevande krabbor lämnade ett par kommentarer om vad ni tror om denna soppa.
går de eller går de inte?
är de värkligen som dom säger att krabbor knippsar alla växter?
är de som de säger att krabborna kan ta fiskar som rasboror och tetror?
är de som de säger att krabborna behöver en landbit att klättra upp på?
ska ja ditcha hela idén och glömma krabban?
kanske skaffa ett litet kar till bara för krabbor?Kommentar
-
Min krabba hade jag i mitt 170L akvarium, men den tog för mycket fisk från mig, ett par mollys och en elefantfisk. Jag fick nog så jag köpte ett eget akvarium till krabban. Funderar på att slänga i ett par kardenaltetra eller neontetra till krabban, tror iaf. att neontetran ska vara liten och kvick så att den kan undkomma krabban.
Angående växterna så ligger mestadels av min vattenpest som en gul finhackad sörja efter krabban har varit i farten.450L med Malawi Ciklider http://down-under.mine.nu
170L med Mollys, o räkor
55L med Krabba
http://www.pixbox.se/usr_show_id1177...e0_order1.htmlKommentar
Kommentar