Sniglar i karet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lillis666
    • September 2007
    • 24

    Sniglar i karet!

    Jag har upptäckt att jag har väldigt mycke sniglar i karet som äter sönder mina växter finns det någon metod att att få bort dom utan att hälla i snigelgift?
    250 liters med Platy,Svärdbärarare,Skalare,neontetror,Sebrafisk
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    lägg i ett salladsblad, ta upp bladet efter någon timme och rensa från sniglar. Fortsätt så... och mata mindre. Man kan också skaffa sig STORA snäckor som konkurrerar ut de små www.applesnail.net
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • MattiasL
      • September 2006
      • 1479

      #3
      Botior äter små sniglar.
      Qui audet adipiscitur!

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        99,999999% av alla snigel/snäckinvasioner beror på för mycket mat.

        dra ner på maten, så försvinner de ganska fort.

        att konstant fiska upp snäckor, introducera snäckätande fiskar, är ungefär som att ta treo varje dag mot huvudvärk....man botar problemet kortsiktigt, men det återkommer alltid om man inte tar tag i det riktiga problemet.

        sedan är det faktiskt bra att ha lite snäckor i karet...de äter en del "skit" samt att de brukar röra runt i botten lite....men det skall inte vara så många....
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Guest

          #5
          Ursprungligen postat av Kensa
          99,999999% av alla snigel/snäckinvasioner beror på för mycket mat.
          Jepp, har full invasion i alla mina yngelkar!
          Finns ju ändå en stor fördel med detta, och det är ju att de äter överskottet.

          Kommentar

          • axeisi
            • September 2007
            • 804

            #6
            hmm.. jag vill ha snäckor i mitt malawi kar hur ska man göra så de frodas ? har bara 3 st nu =\

            Kommentar

            • Zanders
              • December 2007
              • 177

              #7
              Ursprungligen postat av axeisi
              hmm.. jag vill ha snäckor i mitt malawi kar hur ska man göra så de frodas ? har bara 3 st nu =\
              släng ner massa mat på botten och stoppa i växter utan att tvätta dom, gör du det kommer du kanske få flera hundra på en gång.
              Min blog : http://zanders.apics.se

              Kommentar

              Arbetssätt...