Crystal Black fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    Crystal Black fråga

    Köpte ett par crystal black för ett tag sedan, tycker de är otroligt snygga och tänkte att de kunde matcha mina white pearl lite

    Köpte 2, efter att jag köpt några omgångar med crystal red och minst 1 dött varje gång så ville jag starta smått, dessutom vill man ju veta att de sedan överlever i mitt kar! Men fler skall det snart bli

    Flytten gick bra, och de lever och verkar trivas mycket bra.

    Jag har nog egentligen bara en fråga... kanske hade jag tur med de 2 som jag köpte, men är det så att crystal black inte är riktigt lika känsliga som crystal red? För som sagt, när jag köpt nya crystal red så har minst 1 dött vid varje flytt...
    Räkbiten


  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    Det är nog samma känslighet på dem.
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #3
      Hos mig har både röd och svart klarat sig lika bra. Däremot har mina körsbär dött som flugor. En hona såg jag under en längre tid men till slut trillade hon av också... Så tydligen är det något hos mig som Crystalräkor trivs med men inte körsbär. Jag måste vara den enda här i världen. Alla säger att körsbär är den lättaste...
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • Annaica
        • February 2006
        • 1177

        #4
        Lite bilder på mina
        Bifogade filer
        Räkbiten


        Kommentar

        • Eurydike
          • September 2004
          • 931

          #5
          Verkligen passande botten
          Tjusiga räkor!

          Kommentar

          • Annaica
            • February 2006
            • 1177

            #6
            Liiite svårt att se dom ibland ^^
            Räkbiten


            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Ursprungligen postat av Annaica
              Lite bilder på mina
              Åhh.. Vilka snyggingar... var hittade du dem??? finns det fler??? om du får bebisar är jag intresserad Åhh, såg att du bor i Göteborg... Dumt.. Men sambons bror bor där så då kanske man kan skicka med honom när han ska hitåt någon gång..

              Eftersom det svarta är det ursprungliga så skulle det inte förvåna mig om de är lite tåligare generellt.. de ska ju även ta över till sist om man har dem tillsammans...
              men jag förlorade 2 st japaner av 11 och därav en svart..
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Annaica
                • February 2006
                • 1177

                #8
                Köpte dom här i Göteborg. Började med 2 iom att jag inte visste om de skulle gilla mitt kar, men nu har det gått 1 vecka och de verkar trivas riktigt bra, så jag skall köpa fler imorgon är planen om de har fler inne
                Räkbiten


                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #9
                  Ursprungligen postat av Annaica
                  Köpte dom här i Göteborg. Började med 2 iom att jag inte visste om de skulle gilla mitt kar, men nu har det gått 1 vecka och de verkar trivas riktigt bra, så jag skall köpa fler imorgon är planen om de har fler inne
                  Åhh.. Men var??? Typiskt, sambons bror kom precis hit till jul.. typiskt.. åhh... vilken julklapp det hade varit...
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Eurydike
                    • September 2004
                    • 931

                    #10
                    Ursprungligen postat av Katharina
                    Åhh.. Men var??? Typiskt, sambons bror kom precis hit till jul.. typiskt.. åhh... vilken julklapp det hade varit...
                    He he. hade man ens kunnat säga det till folk? "Vad fick du i julklapp?"
                    "räkor".... Folk hade ju trott man var knäpp.

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #11
                      Ursprungligen postat av Eurydike
                      He he. hade man ens kunnat säga det till folk? "Vad fick du i julklapp?"
                      "räkor".... Folk hade ju trott man var knäpp.
                      Nää... de hade sagt att "åh, jag tar med mig vinet!! ha ha" och tyckt att de var jätteroliga...
                      De flesta har ju aldrig sett sådana här småräkor och måste skämta om att de ska ätas...
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • Eurydike
                        • September 2004
                        • 931

                        #12
                        Ursprungligen postat av Katharina
                        Nää... de hade sagt att "åh, jag tar med mig vinet!! ha ha" och tyckt att de var jätteroliga...
                        De flesta har ju aldrig sett sådana här småräkor och måste skämta om att de ska ätas...
                        Ja eller hur!?? Alltid!!! "äter du dem sen då?" ..om man säger att man har räkor i akvariet. Ja precis för det lönar sig ju verkligen istället för att köpa räkor i fiskbilen så föder jag upp räkor i 3 cm storleken för det är så roligt att skala extra många...

                        Kommentar

                        • Annaica
                          • February 2006
                          • 1177

                          #13
                          haha, får också alltid frågan om jag äter dom sedan... det som är skrämmande är väl att vissa tror ju verkligen att de är till för att ätas! Och nästan alla som inte varit hemma hos mig och sett mina fina räkor tror ju att det är sånna räkor man köper hos fiskhandlaren!

                          Men idag har jag köpt lite fler crystal black, tog och impulsköpte ett till akvarium också
                          Räkbiten


                          Kommentar

                          Arbetssätt...