Räkor + fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morgan71
    • November 2007
    • 114

    Räkor + fiskar

    Jag är (nästan) nybörjare (har fuskat lite med ett 50l kar).Nu har jag ett 170l kar som är på uppstart och jag har funderat lite kring vad jag ska ha för fiskar i karet. Är lite sugen på att ha ett antal mindre fiskarter typ Endlers, Kardinaler, Pärlrasbora osv. Jag är oxå sugen på att ha några räkor typ Crystal Red, frågan är nu om det går att kombinera småfiskar med räkor???

    Tacksam för svar!!
    Alla är vi yngel i början.....
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    ja det går bra! dock kan det vara lite svårt för dom små söta bebisarna att växa upp.. men har man inget som kan äta upp dom så förökar dom sig med en kraftig fart!!!!
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • Morgan71
      • November 2007
      • 114

      #3
      Ursprungligen postat av patriksg
      ja det går bra! dock kan det vara lite svårt för dom små söta bebisarna att växa upp.. men har man inget som kan äta upp dom så förökar dom sig med en kraftig fart!!!!
      dom små söta bebisarna!! är det räkorna eller fiskarna du syftar på
      Alla är vi yngel i början.....

      Kommentar

      • patriksg
        • May 2007
        • 1705

        #4
        räkonras yngel blir ju till mat, även en liten guppy kan äta upp en liten räka...
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • Mamma Mia
          • December 2004
          • 2504

          #5
          Alla de fiskar du nämner ynglar av sig relativt lätt, men alla äter också upp de andras rom/yngel (med kardinal gissar jag att du menar dvärgkardinaler eftersom du talar om småfisk) och de äter också upp nykläckta räklingar. Jag har precis den blandningen du nämner och alla mår bra, men fler blir de inte
          Always look at the bright side of life

          Kommentar

          Arbetssätt...