Importera räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #76
    Ursprungligen postat av Jessa
    Mina blå rör inte en död räka på minst ett par dagar så jag hinner nog plocka upp den.
    Räkorna rör inte döingar sålänge de är få räkor i karet men om de blir många får du nog vara mer på din vakt... Ett alternativ kunde ju vara att avliva dem när du tror att deras tid börjar ta slut... Läbbans..
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Jessa
      • September 2003
      • 454

      #77
      Jag har 15 räkor i 105 liters kar så de är absolut inte för många. Det syns så bra när de dör för då blir de alldeles röda. Det går inte att missa.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #78
        Ursprungligen postat av Jessa
        Jag har 15 räkor i 105 liters kar så de är absolut inte för många. Det syns så bra när de dör för då blir de alldeles röda. Det går inte att missa.
        Nej, vad lustigt... Ja, hoppas att det går bra...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Jessa
          • September 2003
          • 454

          #79
          Jag såg precis den första honan med rom, jag är som ett barn på julafton.

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #80
            Ursprungligen postat av Jessa
            Jag såg precis den första honan med rom, jag är som ett barn på julafton.
            Grattis...
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • Jessa
              • September 2003
              • 454

              #81
              Nu såg jag hona nr 2 med rom. Hurra!!

              Kommentar

              • evus
                • September 2006
                • 729

                #82
                GRATTIS!! Hur är det med "sjuklingarna"?

                Mina tyska blåa tigrar fick ju (hade med sig) en parasit som gjorde att de vitnade i köttet och sedan dog de. Tog bort en som jag tyckte såg misstänkt ut och mycket riktigt dog den efter en vecka i karantän. Efter det så är de kvarvarande fortfarande vid gott mod och 3 är med rom för tillfället
                This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                Kommentar

                • Jessa
                  • September 2003
                  • 454

                  #83
                  Ingen av mina med parasit har visat tecken på att må dåligt än så länge.
                  Håller tummarna.

                  Kommentar

                  • Jessa
                    • September 2003
                    • 454

                    #84
                    Är det någon som har varit med om att honor med rom ändrar färg?

                    Min senaste blå hona var mörkblå imorse men nu ar hon brun.

                    Här finns ett hyfsat kort på henne genom det smutsiga glaset.

                    Kommentar

                    • Eurydike
                      • September 2004
                      • 931

                      #85
                      Jaa, mina blå ändrar färg när de bär rom. Först blå när rommen precis vandrat ner sen blir bakkroppen mer brun.

                      Kommentar

                      • Killer 21
                        • May 2007
                        • 60

                        #86
                        Bryter in ock kapar tråden då den värkar ha stanjerat.

                        Är det någon som har testa ock importera från detta företaget?


                        Jag har planer på att ev köpa 3-4 olika sorters räkor där i från men vill gärna utbyta lite erfarenheter. Man vill ju inte orsaka att det det sker en mass död på väg till sverige.

                        Dessutom skulle ja vilja veta vad frakten kan ligga på , sidan är på tyska ock det är inte min starka sida ja har översatt med hjälp av googles men ja hittar inte någon bra uppgift på vad en ev frakt till sverige skulle kosta.

                        Tack på förhand!
                        Jag är inte synisk! Jag är synsk ja vet att det går åt helvete

                        Kommentar

                        • Jessa
                          • September 2003
                          • 454

                          #87
                          Testa denna länken när de ska översätta.

                          http://www.systranbox.co.uk/

                          klicka på URL och skriv in adressen (www.fashop.de) välj vilket språk du vill översätta från blir det nog bra.

                          Kommentar

                          • Jessa
                            • September 2003
                            • 454

                            #88
                            Fashop tar 27 euro eller 257 kr för frakt till Sverige

                            Kommentar

                            • Eurydike
                              • September 2004
                              • 931

                              #89
                              Ursprungligen postat av Killer 21
                              Bryter in ock kapar tråden då den värkar ha stanjerat.

                              Är det någon som har testa ock importera från detta företaget?


                              Jag har planer på att ev köpa 3-4 olika sorters räkor där i från men vill gärna utbyta lite erfarenheter. Man vill ju inte orsaka att det det sker en mass död på väg till sverige.

                              Dessutom skulle ja vilja veta vad frakten kan ligga på , sidan är på tyska ock det är inte min starka sida ja har översatt med hjälp av googles men ja hittar inte någon bra uppgift på vad en ev frakt till sverige skulle kosta.

                              Tack på förhand!
                              Frakten kostar 20 eur. Jag har beställt därifrån 2 ggr. De är otroligt snabba på att packa och skicka från man beställt. De skickar dock helst bara till sverige på måndagar. Det tar 3 dagar hit. Alla djur har överlevt när jag beställt.
                              Jerker S och Susanne hade dock några dödsfall när de beställde nu nyligen.

                              Kommentar

                              • Siwy
                                • January 2004
                                • 10

                                #90
                                Hej
                                Såg att du har blå räkor var i USA kan man köpa dom.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...