Räkor och botior?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilibet
    • June 2007
    • 346

    Räkor och botior?

    Finns det någon slags räka som passar med botia striata?
    (Är helt okunnig om räkor, men intresserad av dem)
    Den som har flest saker när han dör vinner!
  • Eurydike
    • September 2004
    • 931

    #2
    Jag skulle inte vågat sätta dvärgräkor ihop med botior. Även om striatan är den mest fredliga av botiorna. Även om de kan leva ihop utan att botian äter upp alla räkor så tror jag räkorna skulle vara så skygga att du inte ser dem. Men det är bara gissningar. har haft 4 botiasorter och de är verkligen helfestliga fiskar men jag gissar att de äter räkor.
    Men kanske någon större räk sort går bra?

    Kommentar

    • Radioaktiva Räkor
      • May 2007
      • 1760

      #3
      Även lite större räkor så som Amano blir tokstressade av botier i karet.

      //C
      With a licence to krill!
      Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

      Kommentar

      • icejoy
        • August 2006
        • 593

        #4
        Mina körsbärsräkor går ihop med botia striata och dom förökar sig som tusan. Så jag tror inte du behöver vara så rädd om du nu har så mycket gömställe.
        ___________________________________________
        ___________________________________________
        Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5
          Jag har dvärgbotia, guppy och drottningrasbora med Crystalräkor. Funkar hur bra som helst. Har inte överdrivet med gömställen och planerar att sätta i mer växter för att fler småräkor ska överleva. Som det är nu överlever bara någon enstaka men ändå tillräckligt för att sakta ha ökat beståndet från de få jag hade från början.
          Räkorna verkar inte ett dugg bekymrade om fiskarna.
          Har testat körsbärsräkor i två omgångar men de har dock inte överlevt. Om det beror på fiskarna eller något annat kan jag inte svara på. De var ändå större vid inköpet än vad crystalräkorna var, så det känns inte som att det kan bero på att de var för små och åts upp. En hona såg jag under några veckor men nu är även hon borta.
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          Arbetssätt...