Krabbtips tack =)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andersson^^
    • May 2007
    • 15

    Krabbtips tack =)

    Hej.
    idag köpte jag mig en krabba, en pigg liten rackare som verkar må fin fint. men vad jag har förstått så kommer han nån gång vilja ömsa skal osv. vad får han då kalk ifrån? det räcker väl inte att lägga ner ett snäckskal t.ex.?

    tack på förhand
  • Maffia666

    #2
    Ursprungligen postat av Andersson^^
    Hej.
    idag köpte jag mig en krabba, en pigg liten rackare som verkar må fin fint. men vad jag har förstått så kommer han nån gång vilja ömsa skal osv. vad får han då kalk ifrån? det räcker väl inte att lägga ner ett snäckskal t.ex.?

    tack på förhand
    Du vet inte vad det latinska namnent på den är? har själv två stycken Sesarma Bidens som äter räkmix, där mixen innehåller hela räkor med skal, och där igenom får kalk genom skalen.

    Kommentar

    • Andersson^^
      • May 2007
      • 15

      #3
      smart, tack =) drar å köper det på måndag då.
      föresten, finns det något man kan ha tillsammans med en krabba? grunt vatten är det, så fiskar kanske inte trivs?

      Kommentar

      • Maffia666

        #4
        Ursprungligen postat av Andersson^^
        smart, tack =) drar å köper det på måndag då.
        föresten, finns det något man kan ha tillsammans med en krabba? grunt vatten är det, så fiskar kanske inte trivs?
        Nja jag hade nog kört med enbart krabborna, efter som krabborna gärna ser fisk som mat.

        Kommentar

        • Andersson^^
          • May 2007
          • 15

          #5
          Ursprungligen postat av Maffia666
          Nja jag hade nog kört med enbart krabborna, efter som krabborna gärna ser fisk som mat.


          okej. och även en räka av större typen skulle betyda trubbel?

          PS. krabban jag har är nog inte sesarma bidens. den ser precis lika dan ut men är ganska stor av sig, och det är ju inte bidens. ds.

          Kommentar

          Arbetssätt...