problem med odling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • No Ak
    • December 2006
    • 108

    problem med odling

    Hej

    Jag har två kar med räkor, ena med white pearl och dem förökar sig jättebra.

    Men det andra karet med körsbärsräkor tycks inte vilja föröka sig alls, dessa räkor har jag i en liten fin kub med inbyggt filter i botten som är dolt av sanden och fungerar bra, storlek 30*30*30cm och placerat på badrummet och håller en temp på 22grader precis som rummet.

    dem får gott om mat och regelbundna vattenbyten men tycks inte vilja komma till skott. kan det vara för kallt? eller vad är det som gör att dem inte förökar sig? white pearl karet håller en ngt högre temp (23-24).

    snälla kom med tips o rekommendationer.
  • Blossom7
    • March 2007
    • 1182

    #2
    Hej
    Jag har väl egentligen inga tips att komma med, mitt problem är snarare att mina körsbärsräkor blir för många
    Dom går i ett 50 l akvarie tillsammans med yngel, filtret jag användet älskar dom. Alla små räklingar gömmer sig där och äter i början. Det är av typen Aquael turbofilter, den minsta modellen. Råda sand i botten, ingen doppvärmare så temperaturen varierar en hel del där i eftersom vi vedeldar hemma så kan inne tempen sjunka när vi jobbat förmycket.... Mat 2 ggr/dag, vatten byte varje vecka. I mitt fall så tror jag att jag har filtret att tacka för att dom blir så många, dom släpper sina små barn där och dom kan där växa upp i lugn och ro och har massor att smaska på.

    Lycka till /b
    "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"

    Kommentar

    Arbetssätt...