räkor och döda bruna blad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Salminen
    • August 2007
    • 2

    räkor och döda bruna blad

    hej
    jag behöver lite hjälp räkor ska ha döda bruna blad i sin diet
    men jag kan inte hitta någon info om vad för blad man ska ge dom (från vilket träd) och hur mycke löv man ska ge dom
    mvh kent
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #2
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • jubbe063
      • November 2007
      • 343

      #3
      Är ingen expert på räkor, men har hört att ekblad är jättebra om man låter de torka ordentligt och sedan lägger i ett blad åt gången i akvariet, när räkorna ätit upp bladet och alla micoorganismer som finns på det så lägger man i ett nytt blad.

      Men, bara vad jag hört,

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Ekblad och bokblad brukar man använda. Det är för att de innehåller en del garvsyra och inte förmultnar så fort. Man plockar in blad nu på hösten, såna som antingen ramlat redan eller är helt bruna och nästan ramlat Sen kan man förvara dom luftigt i papperskasse i t ex ett föråd och lägga ner lite blad till räkorna då och då.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ursprungligen postat av Sonja
          Ekblad och bokblad brukar man använda. Det är för att de innehåller en del garvsyra och inte förmultnar så fort. Man plockar in blad nu på hösten, såna som antingen ramlat redan eller är helt bruna och nästan ramlat Sen kan man förvara dom luftigt i papperskasse i t ex ett föråd och lägga ner lite blad till räkorna då och då.
          Det är jättebra att ta dem som sitter kvar på grenarna pratades det om förrut på räktråden.. De har ju luftats hela tiden och inte hamnat i något smutsigt på marken heller...
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            #6
            Garanterat inget hundkiss på dom som sitter kvar på träden
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            Arbetssätt...