Hjälp, yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    #16
    Akvariekällarn är svårslagen, köpte mig två därifrån förra veckan Hanen har färgat ut och blivit orange men honan verkar lite segare.

    Det kommer nog garanterat bli mera och mera odling av "konstiga" räkarter framöver känns det som, det är ju ändå en såpass ny gren av akvaristiken.

    //C
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • Morgana
      • July 2007
      • 107

      #17
      Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
      Akvariekällarn är svårslagen, köpte mig två därifrån förra veckan Hanen har färgat ut och blivit orange men honan verkar lite segare.

      Det kommer nog garanterat bli mera och mera odling av "konstiga" räkarter framöver känns det som, det är ju ändå en såpass ny gren av akvaristiken.

      //C
      Ja verkligen! Liite högre priser än på flera andra ställen, men det tar dom lätt igen på att ha kanonfisk och att de är grymt trevliga och kan sin sak Jo här är hanen röd/rostaktig, medan honan är ganska tråkigt brun. Men vi kvinnor är väl lite kinkigare...

      Ja det får man verkligen hoppas! Kul ändå att det tagit ett sånt språng framåt med räkor nu.

      Kommentar

      • Morgana
        • July 2007
        • 107

        #18
        De blir färre och färre...

        Kommentar

        • Jessa
          • September 2003
          • 454

          #19
          Hur går det med de små liven?

          Kommentar

          • Morgana
            • July 2007
            • 107

            #20
            Ursprungligen postat av Jessa
            Hur går det med de små liven?
            Ser inte allt för många länge... Tvivlar på att det är så många som fortfarande lever Men jag fortsätter försöka, några finns kvar än! De är ju så så oxå och svåra att se.

            Kommentar

            • Eurydike
              • September 2004
              • 931

              #21
              Coolt att du fick några överhuvudtaget. Kanske blir fler tillfällen om det inte skulle gå vägen den här gången.
              Jag hade ett par sådana där. Himla fridfulla. Fast de verkade nästan lite rädda för varandra om de kom för nära varandra. Men även om det hade blivit några larver så hade jag väl aldrig kunnat upptäcka dem. Såg ju verkligen microskopiskt små ut på din bild.

              Kommentar

              • Morgana
                • July 2007
                • 107

                #22
                Ursprungligen postat av Eurydike
                Coolt att du fick några överhuvudtaget. Kanske blir fler tillfällen om det inte skulle gå vägen den här gången.
                Jag hade ett par sådana där. Himla fridfulla. Fast de verkade nästan lite rädda för varandra om de kom för nära varandra. Men även om det hade blivit några larver så hade jag väl aldrig kunnat upptäcka dem. Såg ju verkligen microskopiskt små ut på din bild.
                Jo, man kan ju hoppas
                De är helt kanon, så roliga att bara titta på. Jasså? Mina klättrar på varandra :P Ja herregud, hade de inte varit i påsen fortfarande hade man aldrig sett dom, Tycker dvärgräkornas räklingar är übersmå men de här... knappt så man ser dem

                Kommentar

                • Amanda321
                  • February 2007
                  • 587

                  #23
                  Har du tat i det saltet du köpte då?
                  På bilden såg dom ut som små regn droppar typ
                  Lycka till och håll oss informerade!
                  30 L - 60 L - 150 L
                  //Amanda

                  Kommentar

                  • Morgana
                    • July 2007
                    • 107

                    #24
                    Alla småttingar dog. Svårt när man inte hade något direkt att gå efter, så man inte riktigt visste hur man skulle göra. Kommer definitivt försöka igen om honan får rom igen! Men nu blir det till att dra upp mosaikguramiyngel i det karet istället...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...