Crystal red med rom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dahlen
    • May 2007
    • 31

    Crystal red med rom

    Hej!

    Köpte 15st Crystal-red förra månaden. Nu har minst 7st mörkfärgad rom (gissar att detta är damerna ). Karet är på 120L och har en hel "skog" med javamossa och javaormbunke. I samma kar har jag 20 st koppartetror (mycket livliga). Finns det någon chans att räkbebisar överlever eller är det troligare att tetrorna äter upp dem?

    Med vänlig hälsning/Jennie
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #2
    grattis.
    Jag kan inte mycket, men jag skulle väl tro att dom kommer norpa en hel del räkbäbisar. Men det är väl alltid några som överlever.
    I mitt räkkar med körsbärs räkor och rasbora, så har jag faktiskt hittat en hel del räkor som gömt sig en tid tills det växt till sig
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • Dahlen
      • May 2007
      • 31

      #3
      tack för svaret

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Om du verkligen vill ha många yngel borde du nog flytta koppartetrorna. Jag har haft sådana, dock ej med räkor, och dom är riktigt tuffa, väldigt livliga och lite småelaka. Men å andra sidan, har räkorna börjat föröka sig så kan du ju vänta och se ett tag också. Har man bara räkor i ett kar så kan dom bli väldigt många efter en tid. Då kanske det är bra om man har någon fisk som norpar lite yngel då och då
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        Arbetssätt...