Bästa miljön för CR?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jeppman88
    • March 2007
    • 49

    Bästa miljön för CR?

    Hejsan. Jag och min flickvän tänkte försöka få massa CR bebisar. Tänkte fråga er som kanske hållt på med dom ett tag. Hur vill dom ha det för att fortplantningen ska gå så bra som möjligt? Tänkte vatten temp, Ljus, strömt i vattnet, speciella gömställen?

    Något speciellt man ska tänka på?
    Jesper Andersson

    Jeppman
  • peterhaack
    • November 2004
    • 1752

    #2
    Temp 25°C
    pH : 6.2~6.8
    GH : 4~6
    NO3: 0~0.25ppm
    NO2: 0

    Lite mossor för att sitta och plocka mat ifrån samt för att yngel skall kunna gömma sig.
    Torkade bok och ek blad som man kokar innan man stoppar i karet, de gillar att gömma sig och att sitta och plocka på dessa.

    Ett filter som inte yngel kan suga sig in i ett inner filter fungerar utmärkt men ist för de vanliga filtermattorna kan man linda filter vad om den och fylla kammaren med sånt istället, inte hårt packad eller så men bara så inte de små ynglena sug in och vidare upp i pumphuvudet.

    Bottenfilter med ytterfilter drivning eller vanligt pumphuvud, alternativ luftpump.

    Skall man köra teknik löst(utan pump) så fodras det lite bättre koll på karet och man skall vara noga med att maten äts upp..
    Siten där alla plantor växer PlantSwap!

    Kommentar

    • jeppman88
      • March 2007
      • 49

      #3
      Tack! Får se om det blir nå småräkor nu!
      Jesper Andersson

      Jeppman

      Kommentar

      • CizziB
        • January 2004
        • 115

        #4
        Ursprungligen postat av peterhaack
        Torkade bok och ek blad som man kokar innan man stoppar i karet, de gillar att gömma sig och att sitta och plocka på dessa.
        Varför ska man koka ekbladen?
        Det som inte tar död på en, gör en starkare!

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          De innehåller en del garvsyra och sen är de ju från naturen man vet ju inte vem och vad som pinkat på dem.
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          • CizziB
            • January 2004
            • 115

            #6
            Ursprungligen postat av peterhaack
            De innehåller en del garvsyra och sen är de ju från naturen man vet ju inte vem och vad som pinkat på dem.
            Jag plockade två vissna eklöv från trädet... ska jag koka dom eller e d bara att stoppa ner dom.... Har förresten inte CR utan körsbär, men det spelar kanske ingen roll...
            Det som inte tar död på en, gör en starkare!

            Kommentar

            • jeppman88
              • March 2007
              • 49

              #7
              Vad matar ni era räkor med? Finns det något dom gillar mycket mer än annat? Jag har hittils matat med vanlig fiskmat, men det känns lite tråkigt. Äter dom röda mygglarver?
              Jesper Andersson

              Jeppman

              Kommentar

              Arbetssätt...