räk-kön :P

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Darla
    • July 2007
    • 17

    räk-kön :P

    Hej! Jag har två räkor i mitt akvarium..de är vita, nästan helt genomskilniga...vet inte riktigt sorten. Jag undrar om man kan se om de är tjejer eller killar?! Skulle gärna vilja ha lite räkbebisar, men jag vet inte vad jag ska vänta mig.
  • Jenny054
    • May 2007
    • 920

    #2
    Är det Amano du har?


    Eller White Pearl?
    The fish is jumping.....
    Bloggen:
    http://aquastyle.blogspot.com/
    Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

    Kommentar

    • Darla
      • July 2007
      • 17

      #3
      Det kanske är en white pearl då...för den har ju inga fläckar. Här är en bild:

      Kommentar

      • Jessa
        • September 2003
        • 454

        #4
        Det där ser ut som en Amano.

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ursprungligen postat av Darla
          Hej! Jag har två räkor i mitt akvarium..de är vita, nästan helt genomskilniga...vet inte riktigt sorten. Jag undrar om man kan se om de är tjejer eller killar?! Skulle gärna vilja ha lite räkbebisar, men jag vet inte vad jag ska vänta mig.
          Jag kan inte amano men andra räkor vill ju gärna vara några stycken för att trivas.. På andra räkor finns det knep att se vilket kön det är.. Lägg in en fråga på räktråden där alla räkproffs är...
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Annaica
            • February 2006
            • 1177

            #6
            Det är amano du har. Vet inte hur man ser skillnad på kön på de räkorna. Att få räkyngel på dom är jättesvårt eftersom äggen måste bli befruktade i sötvatten (inte så svårt) och räkynglen måste kläckas och växa upp i bräckvatten (den svåra biten).

            Vill du ha räkor som ger yngel så köp ca 10 körsbärsräkor, de ynglar av sig väldigt villigt om de trivs
            Räkbiten


            Kommentar

            • icejoy
              • August 2006
              • 593

              #7
              Jag håller med om att det ser ut som en amano.
              Könen ser du på prickarna längs med kroppen. Är dom runda och sitter en och en är det hanar, sitter fläckarna tillsammans som ett litet streck är det honor.
              Honorna är oftast större än hanar med.
              ___________________________________________
              ___________________________________________
              Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

              Kommentar

              Arbetssätt...