Räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mymlan
    • May 2005
    • 30

    Räkor

    Vad för räkor skulle trivas i 54L? ngn man kan odla utan sätta i saltvatten.
    Kan man ha 2 arter i samma kar?

    Kan man ha ngn annan art ihop med glasräka? *dessa 3 bor i 63L med 3 mollysar*
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    du kan ha körsbärsrälor kanske...de förökar sig snabbt och jätte lätt....en som jag skulle volja ha är Black Crystal!..den är jätte fin.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Ursprungligen postat av macke_fisk
      du kan ha körsbärsrälor kanske...de förökar sig snabbt och jätte lätt....en som jag skulle volja ha är Black Crystal!..den är jätte fin.
      Men fungerar de med mollys??? Jag vågar inte ens köpa molly fast räkorna är på plats i karet, tänk om man slänger ner ett gäng småräkor till mollys??? De lär ju absolut betrakta det som mat???

      Jag har frågat massor av gånger om någon har småräkor och mollys och jag har inte fått några svar, så jag antar att ingen har det???
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Mymlan
        • May 2005
        • 30

        #4
        Ursprungligen postat av Katharina
        Men fungerar de med mollys??? Jag vågar inte ens köpa molly fast räkorna är på plats i karet, tänk om man slänger ner ett gäng småräkor till mollys??? De lär ju absolut betrakta det som mat???

        Jag har frågat massor av gånger om någon har småräkor och mollys och jag har inte fått några svar, så jag antar att ingen har det???
        Mina Glasräkor * de är ej så små räkor* rör ej mollysarna men dör en så är räkorna på den givetvis. Räkyngel lär ju mollysarna ta och tror även räkor kan ta molly yngel men låter det vara osagt.

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av Katharina
          Men fungerar de med mollys??? Jag vågar inte ens köpa molly fast räkorna är på plats i karet, tänk om man slänger ner ett gäng småräkor till mollys??? De lär ju absolut betrakta det som mat???

          Jag har frågat massor av gånger om någon har småräkor och mollys och jag har inte fått några svar, så jag antar att ingen har det???
          men räkorna skulle väl vara i 54 litert?....och inte 60 litert?...eller har jag fel...lite förvirrad nu xD
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Mymlan
            • May 2005
            • 30

            #6
            Ursprungligen postat av macke_fisk
            men räkorna skulle väl vara i 54 litert?....och inte 60 litert?...eller har jag fel...lite förvirrad nu xD
            Har ett tomt 54 L som jag funderar på ha ngra räkor i.

            Har även ett 63L med 3 molly i och 3 Glasräkor *där blir inga räkyngel enl zoo så ska de ynglena sättas i saltvatten* Tror det räcker med de räkorna där i. Men en L1876 Mal söker jag till det karet o till 54L

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Ursprungligen postat av Mymlan
              Har ett tomt 54 L som jag funderar på ha ngra räkor i.

              Har även ett 63L med 3 molly i och 3 Glasräkor *där blir inga räkyngel enl zoo så ska de ynglena sättas i saltvatten* Tror det räcker med de räkorna där i. Men en L1876 Mal söker jag till det karet o till 54L
              Sorry, det var jag som läste slarvigt..
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              Arbetssätt...