In i dimman...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ampe
    • August 2007
    • 1073

    In i dimman...

    Då sällar jag mig till alla räkfantaster... När gubben för några månader sen såg några räkor tänkte jag... nja... Men nu är jag hooked. Så nu är ett 100 liters införskaffat som ska bli rent räkkar.

    Har idag varit och köpt alla tillbehör. Div rötter, sand, javamossa, lite andra växter osv. Men saken är den att det saknas täckglas. Har hört lite olika om deras rymningsbenägenhet. (Ska ha körsbär o red cystal.) Behöver jag skaffa det eller går det bra utan om inte vattennivån är för hög? Har läst igenom halva monstertråden räkig fakta, men hittar inte svaret där. Tips någon?
    Senast redigerad av ampe; 23 October 2007, 19:40.
    Återfallsakvarist.
  • Paatsu
    • December 2006
    • 294

    #2
    Täckglas behövs inte så länge du lämnar kvar runt 5cm och inte har några saker vid vattenytan där räkor kan ta fäste.

    Körsbär och Red Cherry är samma art. Ena är bara det engelska namnet.
    Fast du kanske tänker på Crystal red? (Röda med vita band)
    Redbee.se » // Johnny

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      Jag har inte täckglas till någon av mina räkburkar - de enda som rymt är de större Atya-räkorna...
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • ampe
        • August 2007
        • 1073

        #4
        Haha, jag menade självkart crystal red... hjärnan var lite trött förut tror jag. Då kör jag utan täckglas! Just nu är karet halvinrett... Sanden (svart 1-2 mm)är på plats och även några rötter. Längtar tills några räkor kan flytta dit!
        Återfallsakvarist.

        Kommentar

        Arbetssätt...