CR problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    CR problem

    tjena, har ett gäng på ca 10st i ett 54Liters. Det har gått ca 2 månader och endast 1 av dem är romstin.

    I början så var magen full med rom, sakta men säkert så har det, iallafall vad jag förstått, blivit färre och färre ägg i magen. Nu ser man tydligt 6st svarta rom. Det verkar som om den släpper romen, vad kan detta bero på ? har körsbärsräkor i samma kar som ynglar som bara den, de släpper ej rommen, samma sak med amanoräkorna.

    dessa CR börjar ge mig huvudvärk. ska de inte ge ca 20 bebisar varje gång de är med rom ? varför har min bara 6st rom i magen?? frustrerande !!

    Förklaring, tips och råd tack..

    Endast seriösa svar tack.

    Mvh Amaro
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • Paatsu
    • December 2006
    • 294

    #2
    Det jag kan tänka mig är att de på nått sett känner sig stressade. Kan vara dina körsbär som är orsaken.

    Ibland kan de automatiskt sluta yngla när det blir för trångt också.
    Redbee.se » // Johnny

    Kommentar

    • Annaica
      • February 2006
      • 1177

      #3
      Har hört att de inte förökar sig vid temperatur över 27 grader.
      Räkbiten


      Kommentar

      • Radioaktiva Räkor
        • May 2007
        • 1760

        #4
        Jag tycker det tog en himla lång tid innan våra CR blev med rom. I början var den en hona som fick rom, och som du beskriver så blev det inget av det. Sen tog det ett tag igen innan nästa fick. Så jag tror att det kan ta ett tag innan det kommer igång. Nu dock så är det hela tiden flera honom som bär rom.
        Sen kan det säkert vara andra faktorer också..
        Dom blir leksugna när det är rätt ganska kraftigt strömt i akvariet.
        With a licence to krill!
        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

        Kommentar

        • peterhaack
          • November 2004
          • 1752

          #5
          Mina CR grade SS från Taiwan bar på rom redan dag 5 efter de kommit och idag har jag faktiskt små rödvita små mulosker i karet skit gulliga samt jag har CB grade b som släppt sina rom/yngel och det liksom kryllar av dessa i karen nu.

          pH och KH verkar spela jätte stor roll för högt kh då har rommen svårt att kläckas och för högt pH med..

          Men ett pH på 6-6.5(.7) och ett kh på runt 3.5-5 är lagom enligt den jag har kontakt med..
          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

          Kommentar

          Arbetssätt...