mina stackars ampullariasniglar får känselspröten avbitna!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nina_goteborg
    • July 2007
    • 9

    mina stackars ampullariasniglar får känselspröten avbitna!

    Jag har 4 stora scalarer som hugger mot sniglarnas känselspröt. De hade ca 2,5 cm långa spröt från början å nu är de bara ett par mm. kvar som de böjer in för att skydda dom. Dom äter ju fortfarande bajs på botten å så, men visst borde de plågas av detta? Borde jag ha ihjäl dom?
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    Ta bort dem från scalarerna! Sabina kanske vet om det gör ont... fast det borde ju göra det, tycker jag.
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • Sabina
      • January 2003
      • 481

      #3
      Det låter absolut inte bra. Scalarerna får sig visserligen en godbit men snäckorna har inte en chans att komma undan i ett akvarium. Att avliva dem tycker jag inte du skall göra. Men de mår nog bättre av att komma till ett akvarium utan scalarer eller andra fiskar som kan norpa deras antenner eller fot.

      Deras antenner kommer att växa ut igen om man låter dem vara ifred, men under en ständig utsatthet är risken stor att dina snäckor inte kommer att överleva på sikt. Har du någon du kan ge bort dem till eller kanske sälja dem till i närheten?

      Hoppas det reder ut sig!

      Hälsningar

      Sabina
      Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

      Kommentar

      Arbetssätt...