Orange Räka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zoelin
    • March 2007
    • 137

    Orange Räka

    jag köpte ett gäng oranga räka i dag och tänkte höra om någon vet vad dom heter? På affären stod det bara Oranga dvärgräkor.



    inte så bra bild men man kan se den iaf
    Mvh Kerstin & Alexander
  • evus
    • September 2006
    • 729

    #2
    Enligt "Pito" heter de: caridina sp red tupfel shrimp.

    Transform your aquarium into a stunning underwater paradise with our quality products.
    Senast redigerad av evus; 20 September 2007, 13:49.
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

    Kommentar

    • Zoelin
      • March 2007
      • 137

      #3
      mm men mina har inte svarta prickar på kroppen...
      Mvh Kerstin & Alexander

      Kommentar

      • evus
        • September 2006
        • 729

        #4
        Inte mina heller...... Men det kanske bara olika varianter. När jag har köpt mina så har jag sett sådana som har haft svarta prickar också men jag har valt de som är enfärgade.
        This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

        Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

        Kommentar

        • Zoelin
          • March 2007
          • 137

          #5
          jahaaa
          Har du någon aning om vilka andra räksorter man inte bör ha i samma akvarium som dom? för att undvika korsodling?
          Jag har CR, körsbärs, och Japonica räkor med dom
          Mvh Kerstin & Alexander

          Kommentar

          • evus
            • September 2006
            • 729

            #6
            Ingen aning. De finns inte med på någon korsningstabell som jag har sett.....

            Mina gick med Black crystal men i dag så har de fått en egen burk just pga osäker korsningsrisk.
            This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

            Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Jag skulle inte ha dem med Körsbär... De ser precis ut som mina korsningar mellan WP och Körsbär... Jag trodde ju inte att det fanns några WP kvar i karet när jag hade i Körsbär men de hade gömt sig... Enda skillnaden är att dessa är mer oranga, mina korsningar var mer beiga, bleka eller körsbärsröda..
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              Arbetssätt...