signalkräfta tillsammans med malar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zikelskim
    • May 2005
    • 184

    signalkräfta tillsammans med malar

    Har en signalK som nu går i ett litet 70+ akvarium som jag börjar tycka synd om, eftersom hans "spröt" tar i varje sida. Så jag funderar på att sätta ner han i ett 540 liters växakvarium som har ganska många malar i sig. Kommer det att funka med bottenlevande fiskar eller kommer han knapra i sig mina malar, eller är dom för stora för att han ska ta dom.
    Blogg om allt och inget
    http://zikelskim.blogspot.com/
    Blogg om att gå ner i vikt
    http://mikecq.blogspot.com/
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    En sak är säker, du kan glömma allt vad växter heter, Favoritföda för kräftor
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      Jag skulle vara ängslig för malarnas väl också...
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av zikelskim
        Har en signalK som nu går i ett litet 70+ akvarium som jag börjar tycka synd om, eftersom hans "spröt" tar i varje sida. Så jag funderar på att sätta ner han i ett 540 liters växakvarium som har ganska många malar i sig. Kommer det att funka med bottenlevande fiskar eller kommer han knapra i sig mina malar, eller är dom för stora för att han ska ta dom.
        Jag testade ha dem med Guldfisk och det gick inte så det är nog ingen bra ide.Och som Guy sade angående växterna jag hade några innan natten efter så var dem slut.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          #5
          Växterna kommer den att nypa sönder och malar plockar den med. Jag hade en signalkräfta som var ganska liten tillsammans med en stor ancistrus och det var ofta som man såg att ancistrusen hade blivit nypt i stjärtfenan men jag trodde inte att kräftan skulle få tag på den ändå. Det slutade med att kräftan en natt lyckades fånga ancistrusen och käkade upp den.
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Om fiskarna lyckas hålla sig undan kanske dom ger igen när kräftan ömsar och tuggar i sig den.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            Arbetssätt...