Crystal Red Gradering På Dessa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • onlyme

    Crystal Red Gradering På Dessa

    Hej!

    Jag har ett gäng Crystal Red Räkor som jag undrar vad de har för gradering.. Jag blir inte klok på beskrivningarna på http://www.fishyou.com/shrimp-crs.php
    De beskrivningar visar inget som jag kan känna igen på mina räkor..
    Denna stam jag har är rätt gammal då jag har fått dem av pojkvännens kamrat som har haft dem länge i sin ägo.

    Bild på räkorna finns här:


    Någon som kan och vet vad dessa små liv har för gradering?
    Tack på förhand
  • Paatsu
    • December 2006
    • 294

    #2
    De skulle nog klassas som sämre än C.
    För övrigt så är graderingssystemet jätte dåligt på fishyou.
    Hur kan Grade A ha tigertooth och vita fötter.
    Antingen är den gammal eller så har denna person skapat en egen guide som inte liknar den japanska alls.
    Silane (från shrimpnow) har en jätte bra guide som både förklarar varje grade och visar alla speciella "features" en räka kan ha.
    Redbee.se » // Johnny

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Ursprungligen postat av Paatsu
      De skulle nog klassas som sämre än C.
      För övrigt så är graderingssystemet jätte dåligt på fishyou.
      Hur kan Grade A ha tigertooth och vita fötter.
      Antingen är den gammal eller så har denna person skapat en egen guide som inte liknar den japanska alls.
      Silane (från shrimpnow) har en jätte bra guide som både förklarar varje grade och visar alla speciella "features" en räka kan ha.
      Den räkan som du har på bild måste väl klassas som en SS+ ??? När den bakre randen bara är som en sadel och ute går ner under magen utan magen är helt vit??? Svårt det där med gradering...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • onlyme

        #4
        Där ser man.. Jaja.. Räka som räka! För mig är de enbart små räkor som käkar upp rester som fiskarna har ratat.

        Kommentar

        Arbetssätt...