Körsbärsräkor, rymningsbenägna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fridas
    • September 2007
    • 629

    Körsbärsräkor, rymningsbenägna?

    På tisdag får jag hem 10 små körsbärsräkor, men hur pass rymningsbenägna är dessa små krabater? Jag har ett litet yngelkar på 21L som jag tänkte att de skulle få bo i själva. Startade karet för 1½ vecka sedan och där i finns en växt som är ganska hög. Den når inte upp till karets kant, men kanske kan de ändå klättra upp och ta sig upp mot kanten. Så frågan är om man måste ha ett tak på karet? Är det någon större risk att de tar sig ut, eller ens försöker? Vill de ens komma över vattenytan?
    ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    De är inte alls rymningsbenägna.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Fridas
      • September 2007
      • 629

      #3
      Tack för hjälpen =) Då behöver jag alltså inte ett tak över karet, tänkte att det skulle bli finare och bättre syre om jag hade det öppet och med lite fina flytväxter istället
      ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        och jag säger att det är dom visst det!,,, inte att dom gör det aktivt, men om dom blir rädda så far dom iväg åt det håll stjärten pekar, och om det råkar vara upp och ut så. bye bye shrimp.
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        Arbetssätt...