vågar jag stoopa ner en räka? :/

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    vågar jag stoopa ner en räka? :/

    hallå alla

    på senare tid så har jag börjat bli intresserad av räkor ...jag har fått ett nytt akvarium på ca 240 liter, i det akvariet har jag tänkt ha skalarer,ancistrus,någon corydoras art och någon L-mal....men jag börjar fundera på osså om jag ska släppa ner några amono räkor och black crystal räkor och jag undrar om jag kan släppa ner några sådana utan at de blir uppätna?....annars så får jag köpa ett akvarie till och ha räkor där istället
    MVH macke_fisk
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Black crystal är väl dvärgräkor, som körsbärsräkor i storlek? I såna fall äter nog skalarerna upp dem. De andra fiskarna du nämner går de bra med.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      Ursprungligen postat av Azur
      Black crystal är väl dvärgräkor, som körsbärsräkor i storlek? I såna fall äter nog skalarerna upp dem. De andra fiskarna du nämner går de bra med.

      ok...då får jag strunta i BC....men jag glömde nämna några andra fiskar, jag sska osså ha i kampfiskar och pygmè gurami...men då tar jag amono räkor....

      tackar azur
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • smokin
        • January 2007
        • 198

        #4
        Ursprungligen postat av macke_fisk
        hallå alla

        ....annars så får jag köpa ett akvarie till och ha räkor där istället
        jag hade nog gjort som det sista du sa..köp ett eget till de..så slipper de den stressen det är att vara tillsammans med fiskar..jag har mina i ett eget tillsammans med äppelsniglar och sandsnäckor..o det går hur bra som helst...
        Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av smokin
          jag hade nog gjort som det sista du sa..köp ett eget till de..så slipper de den stressen det är att vara tillsammans med fiskar..jag har mina i ett eget tillsammans med äppelsniglar och sandsnäckor..o det går hur bra som helst...

          ska köpa ett eget akvarium till dem.....
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          Arbetssätt...