Räkan Bytt Skal???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • David.S
    • September 2007
    • 17

    Räkan Bytt Skal???

    Hejs jag vart lite fundersam när jag såg en "död" räka på botten av mitt akvarium, Jag tänkte.. ok det var inte länge den klarade sig(har haft 2 st i ca 1 vecka) marmorräkor tror jag de heter. Men sen så kom 2st traskande från varsitt håll..?? uuu? Jag har ju bara 2? Trodde jag börja bli knäpp men sen tänkte jag om en av de kan ha bytt "skal" å då menar jag allt, klor och ben och allt finns ju på dehär "skalet" men tycker det verkar konstigt. Tänkt höra med er som vet hur mycket räkan byter av sitt skal när den byter? Har min bytt skal eller har jag gått å köpt en död räka i sömnen.. Tack på förhand / David
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Den har bytt skal Då byter den allt och man har en tom räka. Hade red claws och en morgon undrade jag som du: Vaf*n! Har den dött?! Men den hade bara bytit lyxförpakningen.

    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • David.S
      • September 2007
      • 17

      #3
      Ursprungligen postat av C.Ciklid
      Den har bytt skal Då byter den allt och man har en tom räka. Hade red claws och en morgon undrade jag som du: Vaf*n! Har den dött?! Men den hade bara bytit lyxförpakningen.

      //Camilla
      Ok då ska jag vänta med att söka till psyket lite då fattar bara inte hur den kan ha klivit ur klor å ben å så bara sådär och ändå va lika stor..? menmen vissa saker kanske det inte är meningen att man ska förstå

      Kommentar

      Arbetssätt...