Crystal red

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NMA
    • July 2006
    • 125

    Crystal red

    Ska införskaffa lite nya räkor idag. Har för närvarande tre Amanoräkor kvar i karet, kommer dom kunna gå ihop med ett gäng Crystal Red?

    I vilken takt föröker sig Crystal Red egentligen? I vissa inlägg låter det som man kommer ha flera hundra inom kort...

    Kommer några av räkungarna falla offer för mina fiskar (Svärdbärare, Fjärilsciklider och Kardinaltetror)
    www.jonika.nu
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Räkorna kommer nog funka bra med dina amano. Har själv hört att chrystal red kan vara lite sega innan de kommer igång med förökningen, men när de väl kommit igång så kommer de verkligen igång! ^^

    Svärdbärarna och tetrorna kommer inte ge sig på de vuxna räkorna, men räkbäbisar (precis som yngel) kan ju bli käk. Hur de funkar med fjärilsciklider vet jag inte, kan inget om den fisken så det får någon annan svara på
    Räkbiten


    Kommentar

    • smokin
      • January 2007
      • 198

      #3
      Ursprungligen postat av Annaica
      Svärdbärarna och tetrorna kommer inte ge sig på de vuxna räkorna, men räkbäbisar (precis som yngel) kan ju bli käk.
      räkynglen blir garanterat käk om de bara får tag i de..de är ju bara 1 1/2-2 mm när de kläcks,stora är de inte då..
      Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Så här kan det ser ut efter en tid om dom trivs och får gå själva utan fisk
        som äter upp småttingarna Jag började med sex st för knappt två år sen.
        Bifogade filer
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Fridas
          • September 2007
          • 629

          #5
          Var får man tag på dessa räkor? Har kollat i varenda zoobutik jag varit in i, men ingen har räkor. Är också väldigt sugen på Crystal Red. Vad brukar de kosta och var får ni tag på dem? Bor själv i Gävleborgslän och har inte möjlighet att ta mig så långt bort.
          ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #6
            Ursprungligen postat av NMA
            Ska införskaffa lite nya räkor idag. Har för närvarande tre Amanoräkor kvar i karet, kommer dom kunna gå ihop med ett gäng Crystal Red?

            I vilken takt föröker sig Crystal Red egentligen? I vissa inlägg låter det som man kommer ha flera hundra inom kort...

            Kommer några av räkungarna falla offer för mina fiskar (Svärdbärare, Fjärilsciklider och Kardinaltetror)
            De fungerar bra med fjärilar.. iaf gula fjärilar... de naturfärgade är lite större va??
            Jag skulle möblera om lite i karet, kanske fånga in fjärilen och sedan släcka karet när jag släpper ner ny räkor till fisk som inte är van vid räkor... Så de kanske blir lite reserverade... Men räkorna är snabba...
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • NMA
              • July 2006
              • 125

              #7
              Ursprungligen postat av Fridas
              Var får man tag på dessa räkor? Har kollat i varenda zoobutik jag varit in i, men ingen har räkor. Är också väldigt sugen på Crystal Red. Vad brukar de kosta och var får ni tag på dem? Bor själv i Gävleborgslän och har inte möjlighet att ta mig så långt bort.
              Här i Karlstad finns dom nästan överallt. 49:- kostade dom jag köpte, vet ej vad som är "normalt".
              www.jonika.nu

              Kommentar

              • Amaro
                • January 2007
                • 1709

                #8
                mina e riktigt sega på att komma igång med lek, börjar bli störande haha. har ca 10st just nu
                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                Kommentar

                • LinneaHYLK
                  • October 2006
                  • 206

                  #9
                  Ursprungligen postat av NMA
                  Här i Karlstad finns dom nästan överallt. 49:- kostade dom jag köpte, vet ej vad som är "normalt".
                  Ehm... va!? Vart handlar du dina räkor? Det enda stället jag sett räkor på öht. är på Parva. Och då kostade Crystal 69 kr...

                  Kommentar

                  • NMA
                    • July 2006
                    • 125

                    #10
                    Ursprungligen postat av LinneaHYLK
                    Ehm... va!? Vart handlar du dina räkor? Det enda stället jag sett räkor på öht. är på Parva. Och då kostade Crystal 69 kr...
                    Igår fanns dom på Pets på Ilanda. Parva hade slut.
                    www.jonika.nu

                    Kommentar

                    • LinneaHYLK
                      • October 2006
                      • 206

                      #11
                      Ursprungligen postat av NMA
                      Igår fanns dom på Pets på Ilanda. Parva hade slut.
                      Attans. Var ju på Pets nyss, såg inga räkor alls, men å andra sidan så frågade jag ju inte heller... Brukar dom ha räkor (andra än amano) så blir det definitivt fler turer dit!

                      Kommentar

                      • NMA
                        • July 2006
                        • 125

                        #12
                        Ursprungligen postat av LinneaHYLK
                        Attans. Var ju på Pets nyss, såg inga räkor alls, men å andra sidan så frågade jag ju inte heller... Brukar dom ha räkor (andra än amano) så blir det definitivt fler turer dit!
                        Jag kollade inte så noga eftersom det var just Crystal Red jag skulle ha, men jag missade dom först och när jag frågade sa dom att "det är tre-fyra sorter vi brukar ta hem"
                        www.jonika.nu

                        Kommentar

                        • peterhaack
                          • November 2004
                          • 1752

                          #13
                          Ser de ut så här då?








                          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                          Kommentar

                          • LinneaHYLK
                            • October 2006
                            • 206

                            #14
                            Ursprungligen postat av NMA
                            Jag kollade inte så noga eftersom det var just Crystal Red jag skulle ha, men jag missade dom först och när jag frågade sa dom att "det är tre-fyra sorter vi brukar ta hem"
                            Å vad roligt! Då blir det en tur igen, om inte körsbärsräklingarna hinner ta över alla mina kar =)

                            Kommentar

                            • Sonja
                              • October 2003
                              • 7357

                              #15
                              Ha! ha! Du bara retas du Alla vill ha snygga CR när dom ser hur dom ska se ut Inte såna som ser ut som mina tarvligt färgade krabater
                              Alltid nyfiken!
                              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                              Kommentar

                              Arbetssätt...