Många snäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    Många snäckor

    Hej, jag har lite malaysiskasandsnäckor i mitt kar och än så länge är dom inte enormt många men jag funderar om dom påverkar vattnet om dom blir många, dvs kanske man inte kan ha lika många fiskar längre om dom blir väldigt många?
    För stunden verkar dom mest hålla rent och ger mera stabila vattenvärden men dom är nog inte mer än ett 30tal och dom flesta väldigt små.
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    #2
    Hrm.. Jag håller på att försöka flytta mina malaysiska sandsnäckor från ett kar till ett annat. Men det går inte, för de tar aldrig slut. Och jag har ändå bara haft dem några månader.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

    Kommentar

    • Fuzzop
      • July 2007
      • 2380

      #3
      Om du har så många har du märkt nån försämring av vattnet? Började själv med ett 10-tal för några månader sen när jag gick över till fin sand, dom syns ju inte ens när dom är framme då dom har samma färg som sanden, måste kolla väldigt noga för att se några alls

      Kommentar

      • saltbiff
        • December 2006
        • 607

        #4
        Jag har inte märkt någon försämring av vattnet när mina snäckor blir många...däremot försvinner skiten på bottnen och växterna ser finare ut... Så det luftas väl rötter och göds på i sanden som aldrig förr

        5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

        Kommentar

        Arbetssätt...