Tappad eller nåt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smokin
    • January 2007
    • 198

    Tappad eller nåt

    jag satt och kikade i räkakvariet..och insåg att det är någon av mina körsbärs räkor som antingen tappat eller släppt sin rom..trist,trist..och vid närmare studie av denna rom med ficklampa så ser man små ögon inne i romen...då kan det ju inte vara länge kvar till kläckning..så från studier till rom räddning..funderade på hur ska man försöka rädda denna rom,hmmm...och efter lite funderande så blev det så att romen fiskades upp med en sked och placerades på ett blad nära ytan..lite på sidan om pumpen så det fläktar lite på den,men ändå inte så den åker av bladet...så nu får man se om det blir något av denna räddnings aktion..
    Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Då måste du skriva hur det går. Man kan ju undra varför honan släppt rommen. Kanske hon ömsat skal.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • blopp
      • June 2005
      • 121

      #3
      Ja, intressant att höra om du lyckas =). Hoppas på det!
      /Mårten - 54-liters sällskapsakvarium samt Fluval Edge 25 liter för räkorna.

      Kommentar

      • smokin
        • January 2007
        • 198

        #4
        nej hon har inte ömsat skal för hon har kvar lite rom längst bak...den kan ju ha suttit dåligt kanske och när hon har fläktat kraftigt så har den släppt....hoppas verkligen att det blir nåt av den räddade rommen...den ligger ju så att pumpen fläktar över den så det är ju ialla fall bra..ska bli kul o komma hem och kika hur det ser ut..det är bara sååå trist att man måste jobba också ibland..
        Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



        Kommentar

        • EvaPeva
          • May 2007
          • 765

          #5
          Håller med, hafde gärna suttit framför karen hela dygnet när det händer så mkt roliga saker. Har fått 3 nya kullar med körsbärsräkor nu på ett par dar, jättesmå & söta. Man får titta riktigt noga i javamossan för att kunna se dom.

          Håll oss uppdaterade om hur din räddning går & lycka till!

          Mvh Eva

          Kommentar

          • smokin
            • January 2007
            • 198

            #6
            jag har hittat väldigt små räklingar nu..o honan har kvar sin lilla del av rommen..jag hade ingen annan som skulle kläcka nu..sen hittar jag inte den rommen jag räddade..är det så att den har lyckats kläckas upphängd i en växt... fläktad av pumpen...skulle ju vara underbart att ha "räddat"dessa små från att bli en möglig hög eller mat..
            Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



            Kommentar

            Arbetssätt...