Fy för triops!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ricky76
    • July 2007
    • 17

Fy för triops!!

Som ett litet sidprojekt innan jag får igång mitt riktiga akvarium, har jag gjort ett litet kul akvarium med triops nu. Hade fyra stycken som kläcktes och verkade froda. De är nu cirka 4 cm.

Men nu till det värsta....och jag har sett en hel del i mitt liv, uppvuxen i en arbetarklasstad men mycket arbetslöshet, kriminalitet och skit...

Den ena triopen käka f*n upp den andra! Det var det jävligaste jag har sett, alltså...den såg ur huvet på den döda f.d. triopen! Jesus, heh.

Aldrig mer triops...tur att jag ska ha fjärilsciklider i mitt riktiga akvarium. De käkar väl inte av sina polare....väl?
  • lehndal
    • August 2005
    • 45

Hunger är min arvedel...

Jodå, syskonkärleken är aningen svagare än aptiten även hos triops, men det visste du väl innan du startade kläckningen?
    Hans-Erik Lehndal

in omnibus requiem quasivi et nusquam inveni nisi in angulo cum libro

www.lehndal.com
    http://lehndal.blogspot.com/

Kommentar

• erikthur
      • March 2004
      • 9953

Och du har ännu inte sett fiskar göra detsamma med varandra?
      Krasst biologiskt sett tas näringen tillvara av arten.
      Dessutom får man fråga sej själv om de fått tillräckligt med mat eller ej?
      Killies is a lifetime passion

Kommentar

• Ricky76
        • July 2007
        • 17

Jodå, de får mat dagligen, och jodå, jag har läst att de kan tänkas göra så här mot varandra. Ibland trots tillräcklig föda. Lite ironi var det ändå i mitt inlägg

Men faktiskt tror jag inte jag har sett fiskar ta av varandra, åtminstone inte av samma art. Mina skalare har tagit en och annan neon.

Mitt riktiga akvarium ska bli fjärilsciklider och neontetror, men det är lite off-topic för denna del av forumet.

Trioper alltså...sicka j*vlar

Kommentar

Arbetssätt...