Explosion

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smokin
    • January 2007
    • 198

    Explosion

    Av posthorns snäckor har det blivit i mitt 12 liters akvarium..jag satte mina skalar yngel i ett 12 liters akvarium för ca 3 veckor sedan och samtidigt så räddade jag de två kvar varande posthorns snäckorna som fanns i mitt 100 liters..sedan dess så har det verkligen hänt saker..de växte till sig snabbt o sen har de lagt rom överallt..mat finns det i överflöd på botten och värmen verkar göra så de förökar sig med en väldans fart..har bara två vanliga glödlampor till det akvariumet på 15w...jag satt och försökte räkna antalet snäckor o det var inte lätt..på 1/3 av botten så var det minst 50-60 st som syndes sen är det massor som är så små så de inte går se i gruset..sen räknade jag inte de som satt på rutorna...och sen alla ställen de har lagt rom...de få växter jag har är helt ner fläckade av rom prickar..o sen i ena hörnet bakom filtret så har de lagt rom från gruset o hela vägen upp..jag kommer snart ha flera hundra av dessa trevliga snäckor

    är lite nyfiken på vad man kan sälja dessa för st..och hur stora de ska vara då?
    Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    #2
    Jag har fått snäckor så små som 1cm som överlevt. Ja, du kan ju inte räkna med mer stålars än 20-30 pix för 3-4cm stora.

    //C
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      #3
      Ursprungligen postat av Radioaktiva Räkor
      Jag har fått snäckor så små som 1cm som överlevt. Ja, du kan ju inte räkna med mer stålars än 20-30 pix för 3-4cm stora.

      //C
      Läste du rätt nu? Det var posthorn som nämndes, inte ampullaria Tror inte man får speciellt många kronor för ett gäng posthorn. Även om dom är superbra att ha i karen. Fast å andra sidan om det skulle varit fråga om rosa eller ljusblå posthorn så var det en helt annan sak.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      Arbetssätt...