yngeldöd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • luke the drifter
    • December 2005
    • 122

    #16
    tack tack ! såg en massa små på filtersvampen som såg pigga och fina ut hoppas dom klarar sig, släpper honan alla yngel på en gång eller tar det några dagar, nån som vet ?
    hälsn Börge från Dalsland
    375l Malawi
    180l blandade levandefödare
    112l västafrika
    54l sydamerika
    50l endlers guppy
    12l behandlingsburk
    15l 10 st hongiyngel
    15st olika från 27-43 liter yngelkammere

    min zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=596629

    Kommentar

    • Ophelia
      • December 2006
      • 92

      #17
      Jag ger även mina räkor grindalsmask. Då jag ger mina fiskar det. Då var det en lite räkbebis på dryga 2mm som gick i närkamp med en mask. Den åkte lite hips och haps men släppte inte sitt ''byte''.
      Sen har jag 3 olika räkfoder för räkor så att jag kan variera. Sen kan det bli någon grönsak lite då och.
      Byter drygt 50% av mitt vatten och passar på att gallra ut lite flytväxter som ser risiga ut. Häller i svalt vatten.

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #18
        Jag tror att honorna släpper ynglen rätt fort. Någon gång har jag sett någon hona som verkar gå med bara ett fåtal utveckade romkorn kvar, men det är inte ofta jag sett det och då har jag rätt många räkor

        Mina äter också grindalsmask. Jag såg också att räkorna blev galna när jag matade småfisk (Boraras brigittae) med grindal. Räkorna, tiger, simmar upp och hugger maskarna när de faller ner mot botten. Även CR är tokiga i mask medan körsbär och WP inte blir riktigt lika galna konstigt nog.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        Arbetssätt...