Mat till "hummer"?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elisabeth62
    • May 2007
    • 40

Mat till "hummer"?

Jag har i mitt ena akvarium en s.k. "Floridahummer" (har förstått att det egentligen är förbjudet men nu är det som det är) och en Guldguramihane. Dom andra fiskarna har hummern käkat upp!

Nu skulle jag vilja ha lite tips om vad jag kan mata hummern med. Han har hitills mest fått fodertabletter men dom smutsar ner vattnet så mycket. Jag har fått höra att dom bara skall äta fisk från insjöar. Stämmer detta? Låter lite tråkigt när vi bor vid västkusten!

Alla tips mottages tacksamt och snarast!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Finns ju en del kräftinfo på denna zoopetsida http://www.zoopet.com/index.php?opti...410&Itemid=210
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• elisabeth62
      • May 2007
      • 40

Mycket bra info! Det känns inte helt ok att ha en "hummer" i akvariet som antagligen är föbjuden men vad skall man göra? Då kan det kanske vara ok att ge den små bitar av rå torsk även om det är en saltvattensfisk? Jag vill inte göra den sjuk eller skada guramin som bor i samma akvarium.

Kommentar

• elisabeth62
        • May 2007
        • 40

Måste bara få vara tjatig! Är det ingen annan som har en "hummer" och kan ge tips på vad jag kan mata den med? Nu har han fått smaka "algtabletter" och det verkar vara hyfsat ok. Han växer iallafall. Vi köpte honom i mitten på april och han har redan ömsat skal fyra gånger!!! Undrar var detta skall sluta...

Kommentar

• Berserken
          • December 2005
          • 472

Ursprungligen postat av elisabeth62
          Måste bara få vara tjatig! Är det ingen annan som har en "hummer" och kan ge tips på vad jag kan mata den med? Nu har han fått smaka "algtabletter" och det verkar vara hyfsat ok. Han växer iallafall. Vi köpte honom i mitten på april och han har redan ömsat skal fyra gånger!!! Undrar var detta skall sluta...
          Dom äter allt så du kan ge honom flingor .pellets.räkmix m.m att han växer så snabbt betydet att du kan dra ner på fodret.Han går ändå hela natten o plockar foder som dom andra fiskarna missat

Kommentar

• patriksg
            • May 2007
            • 1705

Hela räkor (som vi brukar äta) ger jag till mina räkor och fiskar, och det går bra.
            Mvh Patrik

Kommentar

Arbetssätt...