Wii:D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Wii:D

    Nu tror jag att en av mina RC är gravid! såg att den hade några svarta saker på magen typ.

    nu frågar jag er om det är nylonströmpa man ska ha runt filtret på pumpen eller vad var det?

    jag har 3st guppys (som också har yngel ) och 4 mollys, har ganska så mycket rötter och stenar och växter i karet, tror ni att dom kan klara sig i det utam att bli mat? för ynglen simmar runt mycket antar jag?

    har hört att om man flyttar räkor som bär på rom så kan dom tappa det. tänkte kanske flytta henne till ett 10l kar. stämmer det?

    Hoppas att någon har tålamod att svara
    Senast redigerad av patriksg; 26 June 2007, 16:32. Anledning: Rubriken blev fel
    Mvh Patrik
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    Ingen? Viktigast är det med pumpen och strömpan....
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      Molly och guppy kommer definitivt äta yngel - men har du tur så överlever några. De simmar inte runt så mycket när de är små, utan gömmer sig mest i javamossan (om det finns någon). När du skriver RC - menar du Körsbär eller Röda kristallräkor?

      Strumpa är många nöjda med. Själv har jag en filtersvamp över insuget och svag pump, funkar utmärkt!
      Senast redigerad av Mamma Mia; 27 June 2007, 16:21.
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • patriksg
        • May 2007
        • 1705

        #4
        Ursprungligen postat av Mamma Mia
        Molly och guppy kommer definitivt äta yngel - men har du tur så överlever några. De simmar inte runt så mycket när de är små, utan gömmer sig i javamossan (om det finns någon). När du skriver RC - menar du Kärsbär eller Röda kristallräkor?

        Strumpa är många nöjda med. Själv har jag en filtersvamp över insuget och svag pump, funkar utmärkt!
        red crystal är det som är gravid.
        då ska jag be mamma om en nylonströmpa då
        spännande nu när första kullen är på g!!
        tack för svaret
        Mvh Patrik

        Kommentar

        • Radioaktiva Räkor
          • May 2007
          • 1760

          #5
          Haha, du kan ju alltid gå och köpa ett par annars Man får inte alls konstiga blickar som kille...

          //C
          With a licence to krill!
          Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

          Kommentar

          • patriksg
            • May 2007
            • 1705

            #6
            Haha det tycker du va
            Mvh Patrik

            Kommentar

            Arbetssätt...