Dessa räkor som behöver salt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xzion
    • June 2007
    • 237

    Dessa räkor som behöver salt?

    Hejsan! Har nyss köpt in 4st räkor. Vet ej vilken sort, jag tror att det kan va http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=2

    Är det denna sorten som behöver salt för att kläcka ungarna? Honan jag fick med var med rom.

    Här finns fler bilder
    One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
    Nine, ten, never sleep again.


  • smokin
    • January 2007
    • 198

    #2
    det är larverna som behöver bräckt vatten för att klara sig, inte för att kläckas det gör de i vanligt vatten med måste flyttas till det bräckta..amano räkan ska ej ner i det bräckta vattnet för att kläcka rommen det klarar den inte av..så när det är dags för rommen att kläckas så flyttar du räkan till en burk eller något med vanligt akvarie vatten och när kläckningen skett så släpper du tillbaka räkan i sitt akvarium o larverna till det förberedda bräckta vattnet..
    Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



    Kommentar

    • Xzion
      • June 2007
      • 237

      #3
      Hur vet jag när romen är redo att kläckas?
      One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
      Nine, ten, never sleep again.


      Kommentar

      • smokin
        • January 2007
        • 198

        #4
        de bär den ca 4-5 veckor..sen kan man se små små ögon inne i äggen..men de är små :O)
        Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



        Kommentar

        • Xzion
          • June 2007
          • 237

          #5
          ok. Jag vet inte hur länge hon burit dom. Köpte dom idag och hon bar redan på romen.
          One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
          Nine, ten, never sleep again.


          Kommentar

          • Killer 21
            • May 2007
            • 60

            #6
            Det finns lite olika sidor om odling av amano räkor.

            Jag håller på med 3 olika omgångar nu ock det är ett jäkla jobb med vatten byten men än lever dom & jag har väll hitintils haft en dödlighet på ca 15 % i dom 3 karen. Här under har du länkar till 2 odlings samanställanden det är inte jag som har skrivit dom men ja har nu testat bägge & dom funkar i alla fall än så länge min första kull kläktes natten till den 9 juni. Så ja är inne på dag 16.

            Lycka till



            Jag är inte synisk! Jag är synsk ja vet att det går åt helvete

            Kommentar

            Arbetssätt...