Mår dom bra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Mår dom bra?

    Mina räkor brukar på dagen ligga ganska stilla på en växt eller en rot.
    men jag såg i morse att alla räkor simmade runt från rot till växt till sten och höll på. men dom var aldrig för upptagna för att äta när jag matade dom.

    undrar nu hur era räkor beter sig. ligger dom ganska stilla eller simmar dom runt? Eller mår mina inte bra?

    kan det vara för att det var tidigt på morgonen och att dom är nattaktiva?

    Någon som har ett bra svar????
    Mvh patrik
    Mvh Patrik
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    #2
    Nej... Fast när det gäller mina räkor (jag vet inte vad du har, men jag har körsbär) så brukar honorna alltid sitta och trycka någonstans, medan hanarna simmar runt jämt och ständigt.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #3
      Ursprungligen postat av maria_
      Nej... Fast när det gäller mina räkor (jag vet inte vad du har, men jag har körsbär) så brukar honorna alltid sitta och trycka någonstans, medan hanarna simmar runt jämt och ständigt.
      Jag har Rc, Bc och amano. när jag tänker efter så kanske inte alla simmar runt. men dom har inte gjort det förut. kan det vara det att dom mår bra nu eller vad?
      tackar för svar // Patrik
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #4
        När de simmar mycket, brukar det vara en hona som är på "G" - parningsvillig - och hanarna letar efter henne. Mina räkor brukar traska omkring och plocka med allt möjligt. Upplever inte att de sitter och "hänger". De är aktiva dygnet runt...
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          Ursprungligen postat av Mamma Mia
          När de simmar mycket, brukar det vara en hona som är på "G" - parningsvillig - och hanarna letar efter henne. Mina räkor brukar traska omkring och plocka med allt möjligt. Upplever inte att de sitter och "hänger". De är aktiva dygnet runt...
          Okej. aktiva vet jag inte om mina är. men dom brukar sitta och typ vifta med armana och gå runt lite men inte så mycket simande

          testade ett nytt foder till dom med. kan vara det??? skulle vara något som var jätte bra för räkor och liknande djur.
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • maria_
            • March 2007
            • 2867

            #6
            Ursprungligen postat av Mamma Mia
            När de simmar mycket, brukar det vara en hona som är på "G" - parningsvillig - och hanarna letar efter henne. Mina räkor brukar traska omkring och plocka med allt möjligt. Upplever inte att de sitter och "hänger". De är aktiva dygnet runt...

            Haha, sitter och hänger är exakt rätt ord för mina räkhonor! De syns aldrig till, man kan granska all inredning in i minsta detalj, men det är som om de inte existerar. Sen, om man skulle få för sig att kolla på undersidan av en växt, vad möts man av då, om inte två små ögon och gigantiska spröt åt alla håll. Känns som att jag är med i en skräckfilm varje gång...
            Med vänlig hälsning,
            hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

            Kommentar

            • Radioaktiva Räkor
              • May 2007
              • 1760

              #7
              Våra räkor rittlar omkring hela tiden, det är inte en stillsam sekund i karen
              With a licence to krill!
              Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

              Kommentar

              • maria_
                • March 2007
                • 2867

                #8
                Jag har förresten sett 7 räkungar i mitt kar idag.
                Med vänlig hälsning,
                hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                Kommentar

                Arbetssätt...